Eisebrg, producent paczkowanych sałat, zmieni właściciela

Autor: www.sadyogrody.pl 05 marca 2016 10:41

Eisebrg, producent paczkowanych sałat, zmieni właściciela fot. za eisberg.pl

Grupa Bell, która jest większościowym akcjonariuszem Hilcona Holding AG, przejmuje kontrolę nad Eisberg Group - firmę specjalizującą się w przetwórstwie i paczkowaniu warzyw (głównie sałat), która posiada zakład w Legnicy.

Grupa Bell przejmie Eisberg Group specjalizującą się w przetwórstwie sałat mającą zarejestrowaną siedzibę w Dänikon z dniem 1 kwietnia 2016. Eisberg zatrudnia około 400 pracowników i generuje roczne przychody w wysokości ponad 55 milionów franków szwajcarskich (CHF).

Firma specjalizuje się w produkcji świeżych sałat liściastych i przetworzonych mieszanek sałat. Posiada zakłady produkcyjne w Szwajcarii, Polsce, na Węgrzech i w Rumunii oraz biuro zakupów w Hiszpanii. Klientami grupy są sieci handlowe, gastronomia oraz sektor cateringowy. Organizacyjnie Eisberg zostanie scalony ze spółką Gastro Star celem utworzenia niezależnej spółki w grupie Hilcona. Strony ustaliły, że cena zakupu nie zostanie ujawniona. Przejęcie podlega zatwierdzeniu przez odpowiednie instytucje państwowe do spraw ochrony konkurencji, w tym polski UOKiK.

Jak napisano w komunikacie, dla Grupy Bell przejęcie Eisberg oznacza wzmocnienie w segmencie produktów typu salads convenience. Akwizycja w Szwajcarii rozwiąże problem możliwości produkcyjnych. Na scenie międzynarodowej grupa będzie w stanie wykorzystać dodatkowy potencjał wzrostu poprzez duże doświadczenie Hilcona AG w sektorze świeżych produktów spożywczych typu convenience. Dla Eisberg sprzedaż do grupy Bell oferuje dostęp do nowych kanałów sprzedaży i otwarcie nowych szans na wzrost.

Grupa Eisberg z zarejestrowaną siedzibą w Dänikon w Szwajcarii jest jednym z liderów w Europie i numerem jeden w Europie Centralnej i Wschodniej w obszarze produkcji świeżych sałat convenience. Około 400 pracowników generuje roczny obrót w wysokości ponad 55 milionów CHF.

Grupa Bell jest jednym z liderów przetwórstwa mięsnego oraz producentem produktów convenience w Europie. Jest to zakres zawierający produkty mięsne, drobiowe, wędliny, owoce morza oraz produkty convenience. Posiada takie marki, jak Bell, Abraham, ZIMBO, Môssieur Polette i Hilcona. Ponad 8 tysięcy pracowników generuje skonsolidowane przychody w wysokości 2,8 biliona CHF w roku 2015. Bell jest notowany na szwajcarskiej giełdzie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI