Do 2020 r. wartość rynku soków wzrosnie do ok. 6,4 mld zł

Autor: www.sadyogrody.pl 03 stycznia 2017 13:36

Do 2020 r. wartość rynku soków wzrosnie do ok. 6,4 mld zł fot. shutterstock

W 2015 r. liderem segmentu soków w Polsce była firma Maspex, zaraz za nią uplasowały się sokowe marki należące do takich spółek jak odpowiednio: Agros Nova, Hortex, Coca-Cola i FoodCare - wynika z danych firmy Euromonitor.

Analitycy KPMG szacują, że w ciągu najbliższych czterech lat tempo wzrostu rynku soków osiągnie średni poziom 1,4 proc. rocznie, a wartość sprzedaży wyniesie blisko 6,4 mld zł w 2020 roku. 

W 2015 r. wartość sprzedaży detalicznej soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce sięgnęła niemal 6 mld zł. Jest to druga największa, po napojach gazowanych, kategoria napojów bezalkoholowych w Polsce (pod względem wartości). 

Wartość rynku soków, nektarów i napojów owocowych na świecie w 2015 roku przewyższała 117 mld euro, z czego ponad jedną piątą stanowił rynek Unii Europejskiej. Na tle krajów europejskich najwięcej soków, nektarów i napojów owocowych sprzedano w Niemczech, Francji oraz Wielkiej Brytanii. W latach 2010‑2011 wartość tego rynku w Polsce odnotowała spadek (o około 250 mln zł) co w dużej mierze było echem ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego i niezbyt optymistycznych nastrojów konsumenckich. Z kolei od 2012 r. obserwujemy powolny jednak systematyczny wzrost wartości rynku. Jednak w roku 2015 segment soków, nektarów i napojów owocowych nadal swą wartością nie przewyższył roku 2010. Szacuje się, że w ciągu najbliższych czterech lat tempo wzrostu osiągnie średni poziom 1,4 proc. rocznie, a wartość sprzedaży wyniesie prawie 6,4 mld złotych w 2020 r.

W raporcie KPMG czytamy, że na tle innych krajów europejskich Polacy kupują relatywnie dużo soków, nektarów i napojów owocowych w przeliczeniu na osobę – aż 35 litrów rocznie, czyli jedynie o jeden litr mniej niż mieszkańcy Niemiec, co daje nam drugie miejsce w Europie. Francuzi przeznaczają na tę kategorię najwięcej – aż 71 euro na osobę. Za nimi plasują się Niemcy (65 euro) oraz Brytyjczycy (63 euro). Polacy, mimo że kupują średnio aż 35 litrów soków, nektarów i napojów owocowych na osobę rocznie, wydają na nie relatywnie niewiele, bo tylko 37 euro na osobę. Porównując wydatki przeznaczone na ten cel, płacimy prawie dwa razy mniej od Niemców, Brytyjczyków czy Francuzów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.