Cydr zyskał na popularności po wprowadzeniu embarga przez Rosję

Autor: www.pb.pl 27 lipca 2015 12:12

Cydr zyskał na popularności po wprowadzeniu embarga przez Rosję Cydr zdobywa coraz większą popularność wśród konsumentów/ fot. shutterstock

Rabobank przestrzega światowych winiarzy, by nie lekceważyli rosnącej popularności trunku z fermentowanych jabłek. Po cydr sięga coraz więcej konsumentów – podaje Puls Biznesu.

Jak mówi Marc Soccio, analityk Rabobanku, cydr w ostatniej dekadzie przeszedł długą drogę, odrzucił staroświecki image i skutecznie dotarł do nowego pokolenia konsumentów. Zdaniem autorów raportu, jabłkowy trunek stanowi zagrożenie dla wielu alkoholowych kategorii — nie tylko piwa.

Jak uważa Jacek Jantoń, prezes firmy Jantoń, nie widać w Polsce większych przetasowań na rynku spowodowanych pojawieniem się cydru jednak to doskonała wiadomość dla Polski.

Globalnie, jak podaje Rabobank, cydr trafia i do kobiet, i do mężczyzn, zwłaszcza młodych. Ma więc przewagę nad piwowarami, którzy dopiero od niedawna przyznają, że przez lata zaniedbywali konsumentki.

Andrzej Olkowski, prezes SRBP, uważa że po ogłoszeniu embarga i apelach sadowników wybuchło duże zamieszanie wspierane przez media, które nawoływały do jedzenia jabłek w różnej formie. Stąd taki wzrost popularności tej kategorii. 

Czytaj więcej w Pulsie Biznesu. 

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI