Cydr podbija rynek, ale nie "uratuje" sadowników

Autor: www.sadyogrody.pl 25 lutego 2015 12:04

Cydr podbija rynek, ale nie "uratuje" sadowników fot. shutterstock.com

- Nawet gdyby można byłoby reklamować cydr, to - w optymistycznym scenariuszu – produkcja tego trunku pozwoliłaby zagospodarować ok. 100 tys. ton jabłek. To nadal niewiele - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl, Mirosław Maliszewski, poseł PSL, prezes Związku Sadowników RP.

- Warto wiedzieć, że cydr produkowany jest - przez duże zakłady - z zagęszczonego soku jabłkowego - a nie bezpośrednio z owoców. Co więcej, nikt nie powiedział, że półprodukt ten pochodzi z polskich owoców. Jedynie rolnicy, którzy na mocy ustawy, mogą produkować do 10 tys. litrów tego trunku, produkują go bezpośrednio z jabłek. Ale oni z kolei nie będą mieli pieniędzy na reklamę - komentuje Mirosław Maliszewski. 

Cydr ma podobną zawartość alkoholu, co piwo - dlatego rynkowi eksperci i sadownicy chcą umożliwienia reklamowania tego trunku. Złożono nawet projekt do Marszałka Sejmu. Na taką zmianę przepisów nie chce się jednak zgodzić Ministerstwo Zdrowia. 

Cydr stał się bardzo popularnym trunkiem. Rynek cydru osiągnął w 2014 roku ok. 9-10 milionów litrów i w porównaniu do 2013 roku, gdy ten rynek dopiero zaistniał, był to pięciokrotny wzrost. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.