Bracia Sadownicy: na rynku markowych jabłek jest miejsce dla kilku brandów

Autor: MB; www.sadyogrody.pl 12 marca 2019 11:47

Bracia Sadownicy: na rynku markowych jabłek jest miejsce dla kilku brandów fot. materiały prasowe

- Polacy wydają rocznie 1,2 -1,4 mld zł na świeże jabłka. To na tyle wielki rynek, że powinno tu być miejsce dla kilku marek. Uznaliśmy, że budowa marki ma biznesowy sens, pod warunkiem że będzie miała szerokie portfolio na bazie produktu bazowego, jakim jest jabłko - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Adam Jędrzejewski, współtwórca marki Bracia Sadownicy.

Marka Bracia Sadownicy pojawiła się na rynku na początku 2018 r. Jaki to był rok dla firmy? Czy nadzieje i oczekiwania, jakie założyciele firmy mieli wobec rynku i konsumentów startując, były realne i się zmaterializowały?

Adam Jędrzejewski: Wprowadzaliśmy nową markę na rynek z dużymi nadziejami, ale i obawami. Wierzyliśmy w historię za nią stojącą oraz w nasze produkty. Od pokoleń zajmujemy się sadownictwem, wprowadzenie marki było poprzedzone 2-letnimi przygotowaniami. Jesteśmy ekspertami od jabłek, ale chcieliśmy poznać trendy rynkowe i konsumenckie – dziś mogę powiedzieć, że znamy lepiej naszych konsumentów. W przypadku jabłek wchodziliśmy w kategorię generyczną, w przypadku soków – w segment zdominowany przez dużych graczy.

Postawiliśmy na lokalność, zdrowie i kreatywność w tworzeniu produktów i marki. Z jednej strony nasze produkty to krótki skład, niski stopień przetworzenia, bez dodatku cukru, na bazie soków tłoczonych na zimno, w szklanych opakowaniach. Droga miedzy owocem a produktem finalnym jest w naszym przypadku bardzo krótka.

Z drugiej strony nasze butelki mają czyste etykiety, komunikujące produkty w sposób przyjazny dla konsumenta. To, co jednak chyba najbardziej przyciąga konsumentów to ciekawe połączenia smakowe. W produktach przetworzonych łączymy jabłka z innymi owocami, przyprawami – m. in. z pigwą, agrestem, śliwkami, kwiatem bzu, czarną porzeczką, żurawiną, imbirem.

Pozytywny odbiór rynku przerósł nasze skromne oczekiwania, zarówno jeśli chodzi o sieci handlowe, jak i konsumentów. Dostajemy bardzo pozytywne komentarze dotyczący produktów i ich smaków. Nasza młoda firma została już doceniona, dostajemy pierwsze nagrody konsumenckie i biznesowe.

To był bardzo pracowity i intensywny rok, budowaliśmy dystrybucje, wdrażaliśmy nowe linie produktowe: Gęste Jabłko i Grzane Jabłko. Udało nam się przekonać do naszej marki, takich graczy sieciowych, jak: Żabka, Auchan, Lidl, Biedronka, Kaufland, Netto, czy Carrefour.

Szczególnie dumni jesteśmy z udziału w akcji „Pij polskie soki”, w której uczestniczymy na stacjach Orlen. Sieć wybrała nasze produkty do tej akcji ze względu na jakość, smak i polskie, regionalne pochodzenie produktów. Dzięki tej współpracy, dajemy konsumentom możliwość wyboru zdrowej przekąski w podróży.

W Polsce produkty takie jak owoce i warzywa dotąd były no logo. Jak Państwo sądzą, z perspektywy czasu i swojego doświadczenia - czy polski konsument był/ jest gotowy na markowe owoce i przetwory, które Bracia Sadownicy oferują? Które produkty przez ten czas obecności Państwa na rynku cieszyły się większym zainteresowaniem ze strony konsumentów i sieci handlowych, z którymi współpracujecie?

Razem z bratem wychowywaliśmy się w sadzie, obserwowaliśmy ten biznes przez długie lata. Podczas studiów zastanawiałem się i toczyłem dyskusje z ekspertami, czy jest możliwe stworzenie markowych produktów na bazie jabłek.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.