Bonduelle stawia na innowacje na rynku przetworzonych warzyw

Autor: www.sadyogrody.pl 24 maja 2016 14:53

Bonduelle stawia na innowacje na rynku przetworzonych warzyw Anna Telakowiec, dyrektor marketingu Bonduelle Polska/ fot. materiały prasowe

- W wymagającej sytuacji rynkowej, w kontekście deflacji które wg. danych GUS dla produktów żywnościowych wyniosła -1,6 proc. rocznie, marka Bonduelle zwiększyła udziały i sprzedaż produktów na polskim rynku detalicznym w 2015 r. - mówi Anna Telakowiec, dyrektor marketingu Bonduelle Polska.

- Główne obszary determinujące rozwój firmy Bonduelle w minionym roku to umocnienie pozycji lidera i wzrost udziałów na wymagającym rynku warzyw przetworzonych wsparte istotnymi inwestycjami w markę w Polsce oraz dalszy rozwój produkcji na rynek polski i zagraniczny 2 fabryk w Gniewkowie i Ruchocicach. W Polsce wprowadziliśmy w ostatnich latach unikalną innowację w Polsce - warzywa na parze w puszkach. Są one istotnym motorem wzrostu marki w ubiegłym roku z wynikami + 30 proc. wzrostu sprzedaży rok do roku. Ta sama linia pojawiła się w mrożonkach produkowanych w Polsce w naszej fabryce w Gniewkowie i pozwoliła na blisko 10 proc. wzrost sprzedaży produktów Bonduelle na rynku poza dyskontami - zapewnia ekspertka Bonduelee.

W wymagającej sytuacji rynkowej, w kontekście deflacji które wg. danych GUS dla produktów żywnościowych wyniosła -1,6 proc. rocznie, marka Bonduelle zwiększyła udziały i sprzedaż produktów na polskim rynku detalicznym.

Drugim obszarem działania firmy jest gastronomia - rozwijający się segment rynku, pozostający jednak w tyle za krajami Europy zachodniej, gdzie poziom dochodów i zwyczaje skłaniają do wyższych wydatków na żywienie osób indywidualnie i całych rodzin poza domem. - Jednak sytuacja w Polsce w obszarze gastronomii zmienia się niezwykle dynamicznie, co możemy zaobserwować chociażby wraz z rozkwitem nowych restauracji. W tej części biznesu wdrażamy nową strategię działania i w ostatnim roku przyniosła ona wymierne, pozytywne efekty. Ważnym czynnikiem tej strategii w gastronomii jest koncentracja na unikalnej ofercie produktowej innowacyjnych warzywach konserwowych Pakowanych Próżniowo Sous Vide i mrożonych Gotowanych na parze Minute - mówi Anna Telakowiec.

Warzywa, które trafiają w marce Bonduelle na polskie stoły są uprawiane m.in. na Kujawach i przetwarzane  w fabryce w Gniewkowie. - W minionym roku zrealizowaliśmy tam szereg inwestycji oraz wdrożyliśmy kolejne programy poprawiające bezpieczeństwo pracy, które jest dla nas priorytetem. Produkcję pieczarek realizujemy w fabryce w Ruchocicach, która sukcesywnie zwiększa produkcję na rynek krajowy i zagraniczny.  Dokładnie przyglądamy się trendom zarówno światowym jak i polskim - najważniejszym wyznacznikiem podejmowanych działań jest dla nas konsument, który ostatecznie podejmuje decyzje zakupowe kluczowe dla wyników biznesowych. Prowadzimy szereg badań konsumenckich w Polsce a dzięki światowemu zasięgowi firmy możemy bazować, a także dzielić się z naszymi klientami wiedzą z różnych rynków - dodaje.

- Podsumowując: rok 2016 jest rokiem kontynuacji  inwestycji w markę  Bonduelle i w obszary rozwoju produkcji oraz rokiem przygotowania kolejnych innowacji dla rozwoju kategorii warzyw przetworzonych w Polsce - zapewnia Anna Telakowiec.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI