Bonduelle: Kukurydza i groszek są nadal liderami kategorii warzyw konserwowych

Autor: www.sadyogrody.pl 02 marca 2017 16:19

Bonduelle: Kukurydza i groszek są nadal liderami kategorii warzyw konserwowych Anna Telakowiec, dyrektor marketingu Bonduelle Polska/ fot. materiały prasowe

- Kategoria warzyw konserwowych - warzyw apertyzowanych w Polsce pokazuje tendencję wzrostową, w dłuższym okresie rosnąc blisko 3 proc. wolumenowo w ostatnich 3 latach. Polacy sięgają po puszki warzywne jako wygodne rozwiązanie w codziennym przygotowaniu potraw - przekonuje Anna Telakowiec, dyrektor marketingu Bonduelle Polska.

- W tym samym czasie wartość kategorii wzrosła aż o ponad 5 proc.  Rosnąca siła nabywcza Polaków powoduje sięganie po wysokiej jakości markowe produkty. Bonduelle Polska odnotowuje wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych, tylko w ostatnim roku wzrost sprzedaży był szybszy niż kategoria:  blisko 7 proc. wartościowo, podczas gdy wzrost wartości kategorii w tym krótszym czasie wyniósł 0,2 proc. - zapewnia Anna Telakowiec.

Kategoria w Polsce nadal pokazuje istotną sezonowość. Okresy przedświątecznego przygotowania tradycyjnych sałatek to czas najwyższej sprzedaży kategorii.

- W kategorii najszybciej rośnie segment fasoli i przewidujemy, że ten trend się utrzyma, w związku z rosnącą popularnością kuchni międzynarodowych na bazie fasoli, ale także z rosnącą chęcią zastępowania białka zwierzęcego zdrowym białkiem roślinnym przez pewne grupy konsumentów w Polsce. Ten ostatni trend jest silnie widoczny w wielu krajach Europy i wkracza też do Polski - mówi ekspertka Bonduelle.

Jeszcze relatywnie małymi, ale bardzo dynamicznie rosnącymi w segmencie fasoli są 2 produkty: cieciorka i soczewica. Dynamiczny wzrost notują mixy kukurydzy z innymi warzywami, np. z chilli - gotowe rozwiązania dla szybkiego przygotowania sałatki. Kukurydza i groszek są nadal niekwestionowanymi liderami kategorii.

- Kategoria jest w dojrzałej fazie rozwoju, na co wskazuje spowolnienie jej rozwoju poza fasolami w ostatnim roku, lecz jest to rynek o dalszym potencjale wzrostu zwłaszcza przez wprowadzanie nowości, których, jak wskazują badania, konsumenci oczekują. Nasz sposób życia w Polsce zmienia się i wszelkie trendy pokazują wzrost potrzeb związanych z ułatwieniem codziennych czynności, w tym ułatwieniem codziennego gotowania w domu. Na te potrzeby odpowiadają warzywa w puszkach: zawsze pod ręką, gotowe do użycia.  Na bazie tego trendu rośnie np. segment fasol w sosie. Badania pokazują wzrost tzw. penetracji tej kategorii w Polsce, czyli coraz więcej gospodarstw domowych zakupuje te produkty, a co za tym idzie, rośnie wartość sprzedaży tego segmentu - zapewnia Anna Telakowiec.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI