Bonduelle: Co roku wyzwaniem dla przetwórców warzyw jest sezon zbiorów i ceny

Autor: www.sadyogrody.pl 12 stycznia 2017 16:27

Bonduelle: Co roku wyzwaniem dla przetwórców warzyw jest sezon zbiorów i ceny fot. materiały prasowe

- W 2017 r. polscy konsumenci nadal będą zainteresowani żywnością i produktami wyższej jakości. Postępujące zmiany trybu życia wpływają na postawy i zachowania konsumentów - rosnące zainteresowanie rozwiązaniami ułatwiającymi codziennie życie i oszczędzającymi czas - w tym czas spędzony w kuchni i na te potrzeby odpowiemy innowacjami produktowymi - mówi Anna Telakowiec, dyrektor marketingu Bonduelle Polska.

W 2016 r. spółka Bonduelle Polska zwiększyła sprzedaż i udziały rynkowe zarówno w kategorii warzyw w puszkach jak i w mrożonkach. - Warto wspomnieć, iż odbyło się to w kontekście wyhamowującej sprzedaży tańszych produktów warzyw w puszkach. Dla handlu wzrost sprzedaży naszej marki oznacza tzw. waloryzowanie koszyka zakupowego: Polacy nie sięgają po najtańsze produkty, ale doceniają jakość i smak. Ważne jest dla nas Polaków co i od kogo kupujemy, a raportowana poprawa optymizmu konsumenckiego widoczna jest na polskich talerzach - zapewnia Anna Telakowiec.

Firma Bonduelle inwestuje w swoje dwie fabryki zlokalizowane w Polsce: przetwórstwa warzyw w Gniewkowie i przetwórstwa pieczarek w Ruchocicach. W roku 2017 Bonduelle świętować będzie 25 lecie działania firmy w Polsce.

- To ważny moment podsumowania osiągnięć na polskim rynku. Przede wszystkim wkładu w poprawę jakości życia Polaków przez wpływ na zwyczaje żywieniowe -  zapewnia Anna Telakowiec.

Bonduelle w Polsce zamierza kontynuować inwestycje w modernizacje fabryk, współpracę z partnerami handlowymi aby razem rozwijać kategorię, wsparcie marki, obecność w internecie.

- W perspektywie rodziny wpływ na rozwój rynku będzie miał program 500+. W ubiegłym roku nie aż tak odczuwalny w branży spożywczej, to jednak wg szacunków mający przekładać się w znacznym stopniu na wzrost konsumpcji już w roku 2017. Bonduelle w Polsce jest tzw. marką aspiracyjną, ale dostępną do codziennego użytku i wzrost domowych budżetów przekłada się na sięganie po wyższej jakości produkty Bonduelle - dodaje.

W Polsce rośnie też liczba gospodarstw jednoosobowych, opierających się o inny model zakupowy niż gospodarstwa rodzinne czy kilkuosobowe - oferta małej puszki z kukurydzą, groszkiem, czy mixem warzyw -  jest propozycją cieszącą się rosnącą sprzedażą.

- Warto też wspomnieć o szybko rosnącym wpływie nowoczesnych technologii na styl naszych zakupów, w tym rosnący udział sprzedaży internetowej. Corocznym wyzwaniem dla sektora przetwórstwa warzyw będzie oczywiście sezon zbiorów i ceny surowca, które w przeszłości rosły, przy równoczesnej deflacji cen produktów na półkach - trudne było przełożenie wzrostu kosztów na ceny konsumenckie. Dlatego dla przetwórców kluczowym zagadnieniem będzie zabezpieczenie stabilnych cen surowców - wylicza.

Zdaniem Anny Telakowiec patrząc na krótko i długofalowe trendy konsumpcji, branża przetwórstwa warzyw ma perspektywę dalszego wzrostu. - A firma Bonduelle Polska będzie nadal jednym z silnych motorów napędowych jej rozwoju - zapewnia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI