Bonduelle: Co roku wyzwaniem dla przetwórców warzyw jest sezon zbiorów i ceny

Autor: www.sadyogrody.pl 12 stycznia 2017 16:27

Bonduelle: Co roku wyzwaniem dla przetwórców warzyw jest sezon zbiorów i ceny fot. materiały prasowe

- W 2017 r. polscy konsumenci nadal będą zainteresowani żywnością i produktami wyższej jakości. Postępujące zmiany trybu życia wpływają na postawy i zachowania konsumentów - rosnące zainteresowanie rozwiązaniami ułatwiającymi codziennie życie i oszczędzającymi czas - w tym czas spędzony w kuchni i na te potrzeby odpowiemy innowacjami produktowymi - mówi Anna Telakowiec, dyrektor marketingu Bonduelle Polska.

W 2016 r. spółka Bonduelle Polska zwiększyła sprzedaż i udziały rynkowe zarówno w kategorii warzyw w puszkach jak i w mrożonkach. - Warto wspomnieć, iż odbyło się to w kontekście wyhamowującej sprzedaży tańszych produktów warzyw w puszkach. Dla handlu wzrost sprzedaży naszej marki oznacza tzw. waloryzowanie koszyka zakupowego: Polacy nie sięgają po najtańsze produkty, ale doceniają jakość i smak. Ważne jest dla nas Polaków co i od kogo kupujemy, a raportowana poprawa optymizmu konsumenckiego widoczna jest na polskich talerzach - zapewnia Anna Telakowiec.

Firma Bonduelle inwestuje w swoje dwie fabryki zlokalizowane w Polsce: przetwórstwa warzyw w Gniewkowie i przetwórstwa pieczarek w Ruchocicach. W roku 2017 Bonduelle świętować będzie 25 lecie działania firmy w Polsce.

- To ważny moment podsumowania osiągnięć na polskim rynku. Przede wszystkim wkładu w poprawę jakości życia Polaków przez wpływ na zwyczaje żywieniowe -  zapewnia Anna Telakowiec.

Bonduelle w Polsce zamierza kontynuować inwestycje w modernizacje fabryk, współpracę z partnerami handlowymi aby razem rozwijać kategorię, wsparcie marki, obecność w internecie.

- W perspektywie rodziny wpływ na rozwój rynku będzie miał program 500+. W ubiegłym roku nie aż tak odczuwalny w branży spożywczej, to jednak wg szacunków mający przekładać się w znacznym stopniu na wzrost konsumpcji już w roku 2017. Bonduelle w Polsce jest tzw. marką aspiracyjną, ale dostępną do codziennego użytku i wzrost domowych budżetów przekłada się na sięganie po wyższej jakości produkty Bonduelle - dodaje.

W Polsce rośnie też liczba gospodarstw jednoosobowych, opierających się o inny model zakupowy niż gospodarstwa rodzinne czy kilkuosobowe - oferta małej puszki z kukurydzą, groszkiem, czy mixem warzyw -  jest propozycją cieszącą się rosnącą sprzedażą.

- Warto też wspomnieć o szybko rosnącym wpływie nowoczesnych technologii na styl naszych zakupów, w tym rosnący udział sprzedaży internetowej. Corocznym wyzwaniem dla sektora przetwórstwa warzyw będzie oczywiście sezon zbiorów i ceny surowca, które w przeszłości rosły, przy równoczesnej deflacji cen produktów na półkach - trudne było przełożenie wzrostu kosztów na ceny konsumenckie. Dlatego dla przetwórców kluczowym zagadnieniem będzie zabezpieczenie stabilnych cen surowców - wylicza.

Zdaniem Anny Telakowiec patrząc na krótko i długofalowe trendy konsumpcji, branża przetwórstwa warzyw ma perspektywę dalszego wzrostu. - A firma Bonduelle Polska będzie nadal jednym z silnych motorów napędowych jej rozwoju - zapewnia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.