Bio Planet: Polski rynek żywności eko wpisuje się w ogólnoświatowy trend

Autor: sadyogrody.pl/ infostrefa.com 16 kwietnia 2018 13:50

Bio Planet: Polski rynek żywności eko wpisuje się w ogólnoświatowy trend fot. shutterstock

Rynek żywności bio rośnie nadal w Polsce w tempie szacowanym przez nas, na około 20% rocznie i wzrost ten wpisuje się w ogólnoświatowy trend zwiększania spożycia certyfikowanej żywności ekologicznej obejmujący stopniowo kolejne obszary geograficzne.

W ocenie Zarządu Bio Planet silny wzrost polskiego rynku bio żywności będzie kontynuowany w następnych latach.

- Nasze szacunki odnośnie wielkości polskiego rynku żywności bio w 2017 r. to około 1,1 mld zł liczone w cenach detalicznych brutto. Z kolei wielkość rynku liczona w cenach hurtowych brutto wyniosła w 2017 roku około 760 mln zł, zaś w cenach hurtowych netto około 690 mln zł. Oznacza to, że udział Bio Planet w rynku (liczonym wg cen hurtowych netto) wyniósł w 2017 roku około 16% . Tym samym spółka zachowała pozycję lidera rynku polskiego w zakresie dystrybucji hurtowej żywności ekologicznej. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności oraz nadal niewielki kapitał własny firmy uważamy, że zysk 2017 roku powinien zostać reinwestowany w Spółce. Dlatego rekomendujemy Akcjonariuszom przeznaczanie całego zysku za 2017 rok na zwiększanie kapitału zapasowego firmy - informuje w raporcie zarząd Bio Planet. 

Na początku 2018 roku spółka kupiła działkę inwestycyjną sąsiadującą z funkcjonującym centrum logistyczno-magazynowym spółki. Wyzwaniem na następne lata dla Spółki jest rozbudowa magazynów oraz budowa nowoczesnego zakładu konfekcjonowania żywności ekologicznej.
W 2017 r. Spółka wdrożyła do produkcji kolejne produkty pod marką Bio Planet. Na koniec 2017 roku

Spółka posiadała w ofercie 320 produktów pod marką Bio Planet, natomiast na koniec 2016 roku liczba produktów pod marką Bio Planet wzrosła do 302 produktów (nie licząc świeżych warzyw i owoców także sygnowanych logo Bio Planet). Do największych sukcesów Spółki można zaliczyć udane wprowadzenie na rynek następujących produktów: płatki owsiane 1 kg oraz len złoty 1 kg.

Dodatkowo w 2017 roku spółka rozwijała konfekcjonowanie i sprzedaż produktów pod marką Biominki – dedykowaną specjalnie dla dzieci oraz rozpoczęła paczkowanie produktów pod marką przejętą od hurtowni Biohurt, tj. pod marką Bio Raj. W ramach badań przedstawiciele firmy uczestniczyli w Targach żywności ekologicznej w Niemczech (Biofach), a także w kilku imprezach branżowych na terenie Polski (w tym wystawienie się na targach Natura Food w Łodzi). W trakcie udziału w Targach pracownicy Firmy zapoznawali się z najnowszymi trendami europejskimi i światowymi na rynkach żywności ekologicznej oraz dokonywali wyboru potencjalnych partnerów w zakresie importu, dystrybucji i konfekcjonowania żywności ekologicznej.
W wyniku odbytych rozmów handlowych Spółka wprowadziła do dystrybucji m.in. produkty pod takimi markami jak: Fabijańscy (polskie makarony ekologiczne) oraz Mount Hagen (kawy bio).

W 2017 r. Bio Planet S.A. wypracowała 123,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,02 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 113,5 mln zł i 0,8 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.