Bio Planet: Polski rynek żywności eko wpisuje się w ogólnoświatowy trend

Autor: sadyogrody.pl/ infostrefa.com 16 kwietnia 2018 13:50

Bio Planet: Polski rynek żywności eko wpisuje się w ogólnoświatowy trend fot. shutterstock

Rynek żywności bio rośnie nadal w Polsce w tempie szacowanym przez nas, na około 20% rocznie i wzrost ten wpisuje się w ogólnoświatowy trend zwiększania spożycia certyfikowanej żywności ekologicznej obejmujący stopniowo kolejne obszary geograficzne.

W ocenie Zarządu Bio Planet silny wzrost polskiego rynku bio żywności będzie kontynuowany w następnych latach.

- Nasze szacunki odnośnie wielkości polskiego rynku żywności bio w 2017 r. to około 1,1 mld zł liczone w cenach detalicznych brutto. Z kolei wielkość rynku liczona w cenach hurtowych brutto wyniosła w 2017 roku około 760 mln zł, zaś w cenach hurtowych netto około 690 mln zł. Oznacza to, że udział Bio Planet w rynku (liczonym wg cen hurtowych netto) wyniósł w 2017 roku około 16% . Tym samym spółka zachowała pozycję lidera rynku polskiego w zakresie dystrybucji hurtowej żywności ekologicznej. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności oraz nadal niewielki kapitał własny firmy uważamy, że zysk 2017 roku powinien zostać reinwestowany w Spółce. Dlatego rekomendujemy Akcjonariuszom przeznaczanie całego zysku za 2017 rok na zwiększanie kapitału zapasowego firmy - informuje w raporcie zarząd Bio Planet. 

Na początku 2018 roku spółka kupiła działkę inwestycyjną sąsiadującą z funkcjonującym centrum logistyczno-magazynowym spółki. Wyzwaniem na następne lata dla Spółki jest rozbudowa magazynów oraz budowa nowoczesnego zakładu konfekcjonowania żywności ekologicznej.
W 2017 r. Spółka wdrożyła do produkcji kolejne produkty pod marką Bio Planet. Na koniec 2017 roku

Spółka posiadała w ofercie 320 produktów pod marką Bio Planet, natomiast na koniec 2016 roku liczba produktów pod marką Bio Planet wzrosła do 302 produktów (nie licząc świeżych warzyw i owoców także sygnowanych logo Bio Planet). Do największych sukcesów Spółki można zaliczyć udane wprowadzenie na rynek następujących produktów: płatki owsiane 1 kg oraz len złoty 1 kg.

Dodatkowo w 2017 roku spółka rozwijała konfekcjonowanie i sprzedaż produktów pod marką Biominki – dedykowaną specjalnie dla dzieci oraz rozpoczęła paczkowanie produktów pod marką przejętą od hurtowni Biohurt, tj. pod marką Bio Raj. W ramach badań przedstawiciele firmy uczestniczyli w Targach żywności ekologicznej w Niemczech (Biofach), a także w kilku imprezach branżowych na terenie Polski (w tym wystawienie się na targach Natura Food w Łodzi). W trakcie udziału w Targach pracownicy Firmy zapoznawali się z najnowszymi trendami europejskimi i światowymi na rynkach żywności ekologicznej oraz dokonywali wyboru potencjalnych partnerów w zakresie importu, dystrybucji i konfekcjonowania żywności ekologicznej.
W wyniku odbytych rozmów handlowych Spółka wprowadziła do dystrybucji m.in. produkty pod takimi markami jak: Fabijańscy (polskie makarony ekologiczne) oraz Mount Hagen (kawy bio).

W 2017 r. Bio Planet S.A. wypracowała 123,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,02 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 113,5 mln zł i 0,8 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM