Analityk: Rośnie konsumpcja wyrobów mrożonych oraz świeżych i paczkowanych

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 25 kwietnia 2016 08:10

Analityk: Rośnie konsumpcja wyrobów mrożonych oraz świeżych i paczkowanych

Na rynku przetworów owocowo-warzywnych wieje nudą, przynajmniej pozornie. Obserwując sklepowe półki można odnieść wrażenie, że większość producentów wytwarza podobne produkty, jedynie pod innym logo. - Byłbym ostrożny z formułowaniem takiego wniosku. Należy pamiętać, że sieci handlowe wymagają od producentów powtarzalnych, dostarczanych na masową skalę produktów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Jakub Olipra z Credit Agricole Bank Polska S.A.

- Wypuszczenie nowego produktu na rynek w tak dużej skali jest jednak często zbyt ryzykowne dla producentów. Dlatego nowości, innowacyjne produkty pojawiają się zazwyczaj najpierw w mniejszych sklepach i początkowo mają lokalny zasięg - zapewnia Jakub Olipra.

I dodaje, że innowacyjności nie należy rozpatrywać jedynie w kategoriach produktów. Dotyczy ona bowiem również procesów czy też technologii produkcji. - Ich znaczenie na pierwszy rzut oka nie jest dostrzegalne na półce sklepowej przez konsumenta. Innowacyjność w tych obszarach jest jednak kluczowa z punktu widzenia konkurencyjności poszczególnych przedsiębiorstw oraz ich produktów - zapewnia analityk.

Więcej czytaj w serwisie www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM