Ambra zwiększa udziały w spadającym rynku cydru

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 02 marca 2017 15:49

Ambra zwiększa udziały w spadającym rynku cydru fot. shutterstock.com

Na rynku cydru w Polsce już nie jest tak pięknie jak jeszcze rok, dwa czy trzy lata temu, gdy sprzedaż rosła bardzo dynamicznie. W 2016 roku rynek cydru spadł, co może być zaskoczeniem, bo wcześniejsze oczekiwania branży mówiły o dynamicznym rozwoju tego rynku w kolejnych latach - czytamy na www.portalspożywczy.pl.

- Za rok 2016 można mówić o dwucyfrowej ujemnej dynamice rynku cydru. Konsumpcja cydru w Polsce spadła, a w tej chwili rynek stabilizuje się i zobaczymy jakie impulsy ta kategoria otrzyma w okresie letnim - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, dzięki której w 2013 roku ta kategoria zaistniała szerzej na polskim rynku.

- Rynek stabilizuje się w okolicach 100 milionów złotych wartości, co stanowi np. mniej więcej jedną trzecią rynku win musujących – dodaje prezes Grupy Ambra.

Gdy w 2013 roku ta kategoria pojawiła się szerzej na polskim rynku, szacunki branży mówiły wtedy o docelowej wielkości rynku cydru w Polsce rzędu 70-90 mln litrów, lub wielkości równej ok. 2 proc. rynku piwa w Polsce.

Więcej na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI