Ambra: rośnie wartość wina na rynku alkoholi

$data.author.description Autor: sadyogrody.pl/portalspozywczy.pl 16 kwietnia 2018 12:08

Ambra: rośnie wartość wina na rynku alkoholi fot. shutterstock

- W Polsce rośnie nie tylko wolumen, ale przede wszystkim średnia cena wina. Związane jest to z tym, że to nadal produkt premium na tle całego rynku alkoholi – mówi Piotr Kaźmierczak, wiceprezes grupy Ambra odpowiadając na pytanie jak zarząd ocenia szanse spółki w imporcie tańszego produktu celem zwiększenia sprzedaży - czytamy w serwisie portalspozywczy.pl.

Ambra podaje, że wino jest kategorią premium na tle rynku alkoholi. Jego wartość rośnie dynamicznie. Wielu konsumentów, którzy kupowali tanie wina w dyskontach przechodzi od win tańszych do droższych. Średnia cena butelki wina (butelka 0,75l) rosła w ostatnich pięciu latach średnio o 2,9 proc. z 13,43 zł w 2012 roku do 15,07 zł w 2017 roku. Najszybciej rosnącym segmentem jest segment 20-30 zł rosnący w tempie 12 proc.- czytamy na portalu.

Udział w rynku wina segmentu economy (wina poniżej 12 zł) zmniejszył się w 2017 roku wobec 2016 roku o 1 punkt procentowy do 20 proc., udział segmentu mainstream (12-20 zł) zmniejszył się o 1 pkt. proc. do 53 proc., segmentu preium (20-30 zł) wzrósł o 2 pkt proc. do 19 proc., a segmentu top premium (powyżej 30 zł) pozostał na poziomie 8 proc.

Pod marką Centrum Wina Grupa Ambra prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.

Więcej w serwisie portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.