Ambra: rośnie wartość wina na rynku alkoholi

$data.author.description Autor: sadyogrody.pl/portalspozywczy.pl 16 kwietnia 2018 12:08

Ambra: rośnie wartość wina na rynku alkoholi fot. shutterstock

- W Polsce rośnie nie tylko wolumen, ale przede wszystkim średnia cena wina. Związane jest to z tym, że to nadal produkt premium na tle całego rynku alkoholi – mówi Piotr Kaźmierczak, wiceprezes grupy Ambra odpowiadając na pytanie jak zarząd ocenia szanse spółki w imporcie tańszego produktu celem zwiększenia sprzedaży - czytamy w serwisie portalspozywczy.pl.

Ambra podaje, że wino jest kategorią premium na tle rynku alkoholi. Jego wartość rośnie dynamicznie. Wielu konsumentów, którzy kupowali tanie wina w dyskontach przechodzi od win tańszych do droższych. Średnia cena butelki wina (butelka 0,75l) rosła w ostatnich pięciu latach średnio o 2,9 proc. z 13,43 zł w 2012 roku do 15,07 zł w 2017 roku. Najszybciej rosnącym segmentem jest segment 20-30 zł rosnący w tempie 12 proc.- czytamy na portalu.

Udział w rynku wina segmentu economy (wina poniżej 12 zł) zmniejszył się w 2017 roku wobec 2016 roku o 1 punkt procentowy do 20 proc., udział segmentu mainstream (12-20 zł) zmniejszył się o 1 pkt. proc. do 53 proc., segmentu preium (20-30 zł) wzrósł o 2 pkt proc. do 19 proc., a segmentu top premium (powyżej 30 zł) pozostał na poziomie 8 proc.

Pod marką Centrum Wina Grupa Ambra prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.

Więcej w serwisie portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM