KE zatwierdziła 15 programów promujących owoce i warzywa

Autor: FAMMU/FAPA na podstawie: inf. prasowa Komisji Europejskiej 22 maja 2015 14:04

KE zatwierdziła 15 programów promujących owoce i warzywa www.shutterstock.com

Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów - działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym oraz w państwach trzecich o łącznym budżecie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie, o łącznym budżecie 10,264 mln euro. W przypadku zatwierdzonych programów aż 15 z nich dotyczy rynku owoców i warzyw zarówno świeżych, jak i przetworzonych - informuje FAMMU/FAPA na podstawie: inf. prasowa Komisji Europejskiej.

Przede wszystkim dwa programy dotyczą promowania polskich produktów w tym: - „Smaki Europy – jakość i tradycja”, program 3 – letni przygotowany przez konsorcjum w składzie Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP, na rynek Algierii, Białorusi i Chin o łącznym budżecie 5,357 mln EUR, - „Smak jakości i tradycji prosto z Europy”, tym razem program 2 – letni przygotowany przez konsorcjum w składzie Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) na rynek Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu, o łącznym budżecie 2,341 mln EUR.

Poza tym promowaniem swoich rodzimych produktów zajmą się Belgowie, Holendrzy, Bułgarzy, Grecy, Francuzi, Włosi, Austriacy, Cypryjczycy, Brytyjczycy i Rumunii. 

WIĘCEJ NA TEMAT

PRAWO I DOTACJE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI