Udany sezon dla polskich superowoców jagodowych

Autor: www.sadyogrody.pl 14 stycznia 2020 10:13

Udany sezon dla polskich superowoców jagodowych fot. shutterstock.com

Rok 2019 był niezwykły dla branży owoców. Powstała tzw. „jagodowa sztafeta”. Dzięki współpracy między 7 organizacjami zrzeszającymi producentów poszczególnych gatunków oraz grup producentów powstała wspólna oferta i wspólna komunikacja. Branża zaoferowała konsumentom świeże, sezonowe, polskie owoce jagodowe, codziennie, od maja do października. Wspólne, przez ponad pół roku, zachęcała do codziennej konsumpcji dla zdrowia i dla urody. Z taką komunikacją branża dotarła do ponad 27 mln konsumentów.

- Zawiązaliśmy współpracę między 7 organizacjami zrzeszającymi producentów poszczególnych gatunków owoców jagodowych oraz grup producentów. Dzięki temu byliśmy w stanie zaoferować konsumentom świeże, sezonowe, polskie owoce, od maja do jesieni. W naszym programie zachęcaliśmy do ich codziennej konsumpcji, dla zdrowia i urody. Zaczęło się od truskawki, później była malina i nowy na naszym rynku gatunek – jagoda kamczacka, borówka, porzeczka, aronia oraz MiniKiwi - mówi Witold Boguta, prezes KZGPOiW.

O polskich superowocach usłyszało w mediach ponad 27 mln osób. Masowe dotarcie to efekt zaangażowana plantatorów, działania sieci oraz organizacji wspólnych wydarzeń i spotkań z mediami, podczas których przybliżano konsumentom kolejne gatunki, które wchodziły na rynek. Stąd pojęcie jagodowej sztafety.

- Truskawki to owoce, które rozpoczynają sezon. To na co się czeka, co jest takie wytęsknione, wyczekiwane, bardzo Polakom smakuje. Zorganizowaliśmy aż trzy spotkania z różnymi segmentami mediów, by wzmocnić ten efekt. Promowaliśmy walory zdrowotne i urodowe, tworząc podwaliny pod całosezonową współpracę – powiedział dr Janusz Andziak, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Truskawek.

Efektem współpracy w całym jagodowym sezonie było 275 tekstów, wywiadów radiowych i telewizyjnych. Do tego doszła wielokanałowa komunikacja partnerów handlowych. Zasięg w mediach społecznościowych przekroczył 2,5 mln. To efekt dużej aktywności i urozmaiconych treści, które miały jednak precyzyjny wspólny mianownik – promocję kategorii polskich superowoców i ich codziennego spożywania.

„Czas na polskie superowoce” to również czas na polską borówkę. W roku 2019 umocniliśmy się na rynku, już nie tylko europejskim, ale wśród polskich konsumentów. Polski rynek, właśnie w tym roku, zaistniał w sposób niezwykły – powiedział podsumowując sezon Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia plantatorów Borówki Amerykańskiej.

Wykorzystując dobre doświadczenia producentów borówki branża jagodowa połączyła siły. Plantatorzy potrafili określić wspólne korzyści z codziennej konsumpcji oraz rekomendowaną ich ilość, w postaci filiżanki.

- Za nami sezon niezwykły dla branży owoców. To my producenci połączyliśmy siły, po to by promować spożycie polskich superowoców. Działając w drużynie, borówka przekazała pałeczkę porzeczce. Pokazaliśmy, że są to owoce niezwykle wartościowe. Zachęcaliśmy konsumentów do tego aby przypomnieli sobie smak porzeczek – powiedział dr Piotr Baryła, prezes Polskiego Stowarzyszenia Plantatorów Porzeczek.

Plantatorzy kolejnych owoców promowali korzyści z codziennej konsumpcji, w szczególności oddziaływanie na zdrowie i wygląd. Każdy kolejny owoc, prezentując swoją ofertę, wzmacniał wspólną komunikację.
- Polskie superowoce nie kończą się na lecie. Jesienią mamy polskie mini-kiwi. Mają tyle składników prozdrowotnych, że są w stanie skutecznie ochronić nas przed jesienną słotą. A do tego jeszcze wspaniale wpływają na naszą urodę. To był nasz przekaz – powiedział dr hab. Piotr Latocha prof. SGGW, prezes Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi.

Atrakcyjność świeżych owoców staje się fundamentem rozwoju sprzedaży całorocznej. W ramach działań zaplanowanych na 2020 rok jest promocja kolejnych gatunków oraz jagodowych przetworów.

Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw przy współpracy 7 branżowych organizacji. Partnerami są Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej SPBA, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej, Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek, Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA, Stowarzyszenie Plantatorów Mini Kiwi.

Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.