Trwają śliwkowe żniwa w USA (zdjęcia)

Autor: www.sadyogrody.pl 12 września 2019 15:24

Cały świat oczekuje na świeżą dostawę suszonych śliwek wysokiej jakości. Obecnie Kalifornia jest największym globalnym producentem suszonej śliwki, który zaopatruje 40 proc. światowych rynków.

Shakery, czyli maszyny służące do zautomatyzowanego zbioru śliwek, wjechały
do bujnych sadów dolin Sacramento i San Joaquin. Zielone światło do zbioru dają refraktometry – urządzenia, dzięki którym sadownicy mogą mierzyć poziom naturalnych cukrów w owocach. Poziom słodyczy owoców jest kluczowy – musi być odpowiednio wysoki, między innymi dzięki temu suszone śliwki z Kalifornii są znane ze swojej powtarzalnej wysokiej jakości, mięsistości i naturalnego smaku, którego nie sposób porównać z innymi owocami.

Jak mówi Joe Turkovich, sadownik z Kalifornii i przewodniczący organizacji branżowej California Prune Board – W tym roku jesteśmy na dobrej drodze do świetnych plonów, owoce charakteryzują się wyjątkową jakością, z której znana jest Kalifornia. Sadownicy zmniejszyli obciążenie owocami drzew, aby uzyskać większe rozmiary podczas zbiorów. Ponadto cierpliwie czekaliśmy, aż owoc osiągnie odpowiednią dojrzałość do zbioru. Jest to kolejny kluczowy element pozwalający osiągnąć charakterystyczny smak i słodycz, za które tak cenione są śliwki kalifornijskie.

Tegoroczne zbiory są wyjątkowe, ponieważ zbiegają się w czasie z prezentacją nowej identyfikacji wizualnej marki śliwek kalifornijskich, pod którą działa cała kalifornijska branża. Nową identyfikację zaprezentowano wiosną tego roku. W ramach procesu rozwoju marki California Prune Board przeprowadziła badanie wśród konsumentów śliwek suszonych w USA. Wyniki pokazały, że korzyści zdrowotne dla przewodu pokarmowego i smak są głównymi czynnikami napędzającymi zakup i konsumpcję tych owoców. Nowa marka wyrażona przez logo „California Prunes” zbudowana jest
na czterech kluczowych „filarach” - wysokiej jakości śliwek kalifornijskich, niepowtarzalnym smaku, zaskakującej wszechstronności i coraz większej roli w zdrowym stylu życia. Logo branży śliwek kalifornijskich i hasło „Prunes. For Life” oznaczają, że śliwki kalifornijskie są dobre na każdym etapie życia. Filary marki podkreślają źródło pochodzenia owocu, jednocześnie pozycjonując śliwki suszone z Kalifornii jako codzienny wybór żywności dla każdej grupy wiekowej.

Jak dodaje Donn Zea, Executive Director, California Prune Board – Nasze badania sugerują, że konsumenci suszonych śliwek cechują się pozytywnym nastawieniem, ciesząc się życiem i chwilą na różne sposoby, bez względu na pokolenie – od millenialsów do pokolenia babyboomers. Dlatego nasze programy marketingowe wyróżniają śliwki kalifornijskie tak, aby inspirować konsumentów do cieszenia się tym owocem zarówno dzisiaj jak i każdego dnia.

Zakończenie zbiorów spodziewane jest ok. drugiej połowy września br.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.