PARTNER SERWISU

Szef Quiza na FRSiH: Możemy bez kompleksów konkurować z wielkimi koncernami

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 18 października 2016 10:39

Szef Quiza na FRSiH: Możemy bez kompleksów konkurować z wielkimi koncernami Bartosz Szatkowski, prezes zarządu Quiza Sp. z o.o./ fot. PTWP

– Czy w Polsce można stworzyć własną markę owoców produkowanych po drugiej stronie globu? Na podstawie marki Quiza chcemy udowodnić, że można stworzyć produkt, który bez jakichkolwiek kompleksów będzie konkurować na arenie światowej – mówił Bartosz Szatkowski, prezes zarządu Quiza Sp. z o.o.

Podczas debaty „Proces budowania marki od no name do produktu markowego” Bartosz Szatkowski, prezes zarządu Quiza Sp. z o.o., przedstawiał proces budowania marki bananów. Jako czynniki umożliwiające zbudowanie własnego produktu Szatkowski wymienił wieloletnie doświadczenie w handlu międzynarodowym, znajomość zagadnień nowoczesnej logistyki i przetwórstwa oraz rozwój współpracy z klientami wielkoformatowymi – To globalne sieci handlowe kreują ten rynek i to one decydują, kto i w jakiej skali uczestniczy w tym rynku – podkreślił prezes Quiza.

W przypadku bananów Quiza to sieć handlowa była motorem powstania własnej marki. Jak wspominał podczas wystąpienia Szatkowski, zmianę strategii i wizję stworzenia własnej marki zaproponowała firmie Biedronka. Wprowadzenie własnej marki w Biedronce umożliwiło z kolei ekspansję zagraniczną. – Dzięki współpracy z dużymi sieciami handlowymi w Polsce otworzyły nam się drzwi na rynki zagraniczne. Jeżeli sieć handlowa jest zadowolona ze współpracy z rzetelnym dostawcą, umożliwia wejście również na inne rynki – tłumaczył prezes Quiza.

Zdaniem Szatkowskiego budowanie relacji z sieciami handlowymi wymaga czasu, a także spełnienia wielu kryteriów, w tym wysokiego poziomu realizacji, ciągłości dostaw, gwarancji jakości i świeżości, bezpieczeństwa produktu, elastyczności oraz lojalności. – Bezpieczeństwo produktu jest kluczowe we współpracy sieciami handlowymi. Jest to wymóg, który sieci handlowe narzucają każdemu dostawcy – podkreślił prezes Quiza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM