Producenci owoców jagodowych wspólnie stworzyli ciekawą ofertę dla konsumentów

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 21 stycznia 2020 08:19

Producenci owoców jagodowych wspólnie stworzyli ciekawą ofertę dla konsumentów fot. shutterstock.com

Plantatorzy owoców jagodowych intensywnie ze sobą współpracują. Jagodowe są zaliczane do tzw. superfruits - żywności szczególnie korzystnej dla naszego zdrowia i urody. Producenci akcentują korzyści z ich regularnej konsumpcji. Podpowiadają filiżankę jako wielkość dziennego spożycia. Wspólnie stworzyli ciekawą ofertę handlową. Oferują świeże, sezonowe, polskie superowoce, codziennie przez ponad pół roku.

- Integrujemy się jako środowisko. Wspólnie pracujemy nad tym by w maju przyciągnąć do sklepów jak najwięcej Polaków i potem promować codzienną konsumpcję owoców jagodowych do października. Promujemy „korzystanie z pełni sezonu na truskawki i wypatrywanie pierwszych polskich malin”. Podobnie w kolejnych tygodniach kiedy na rynku pojawiają się owoce jagody kamczackiej, borówki wysokiej, czarnej i czerwonej porzeczki, aronii oraz uprawianego w Polsce minikiwi. Tak stworzyliśmy realną „jagodową sztafetę - mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

− Produkcja owoców i warzyw powinna się opierać na zorganizowanych sadownikach. Przewagą naszych konkurentów jest wyłącznie stopień zorganizowania. Chodzi także o to, aby organizacje reprezentujące producentów starały się ze sobą współpracować, a nie konkurować – podkreślił podczas otwarcia tegorocznych targów TSW Jan Krzysztof Ardanowski, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Jako dobry przykład minister podał wspólne kampanie promocyjne producentów owoców jagodowych.

Kampanie owoców jagodowych koncentrują się wokół korzyści z codziennej konsumpcji, informacji o sezonie (dostępności) oraz na czymś co jest określane jako „płynne przejście z jednego owocu w sezon kolejnego”. Kampania zmienia model konsumpcji ze „spróbowania w szczycie sezonu” na codzienną konsumpcję, z dbałością o brak przerwy.

Stawiamy na codzienną konsumpcję dla zdrowia i urody

- Współpraca pozwala nam budować nawyk codziennej konsumpcji. Żaden pojedynczy owoc jagodowy nie byłby wstanie zrobić tego samodzielnie. Razem to nam się udaje. Stawiamy na codzienną konsumpcję z korzyścią dla zdrowia i urody - mówi Witold Boguta, Prezes KZGPOiW.

Do komunikatów „zdrowe i polskie” dodaliśmy pojęcie „superowoce” i korzyści w obszarze urodowym. Obietnica dobrego samopoczucia i wyglądu wzbogaca postrzegane korzyści z konsumpcji i, co ważne, przybliża je w czasie – dodaje Boguta.

Konsumenci często szukają wybitnych walorów smakowych i zdrowotnych w owocach egzotycznych. Natomiast w kraju mamy owoce jagodowe, o których mówi cały świat. Mówi i nazywa superowocami. Owoce jagodowe są znakomitym źródłem antyoksydantów, skoncentrowanych, smacznych i doskonale przyswajalnych. Pracujemy nad tym by wiedzieli o tym wszyscy – mówi Janusz Andziak, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Truskawek.

- Borówki podbiły rankingi najzdrowszych owoców świata. Dzięki różnym odmianom mamy je przez długi czas, od czerwca, przez tradycyjnie lipiec, sierpień i wrzesień, praktycznie do października. W sezonie zachęcamy do spożywania przynajmniej filiżanki świeżych borówek dziennie. Poza sezonem w formie przetworów - mówi Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

Efektywność komunikacji producenci osiągnęli dzięki konsekwentnemu budowaniu przekazów związanych z codzienną konsumpcją oraz korzyściami „dla zdrowia i urody”. Stałym atrybutem jest filiżanka - relatywnie mała ilość owoców, którą każdy może kupić.

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.