Prezes grupy Polskie Jagody: Zbiory borówki przebiegają w normalnym tempie

Autor: Krystyna Zagórska/ www.sadyogrody.pl 01 sierpnia 2017 16:01

Prezes grupy Polskie Jagody: Zbiory borówki przebiegają w normalnym tempie Dominika Kozarzewska, prezes zarządu Grupy Producentów Owoców Polskie Jagody / fot. PTWP

Sezon borówkowy nabiera rozpędu. Na plantacjach trwają zbiory – ich wielkość i jakość owoców jeszcze do niedawna stała pod znakiem zapytania. Za sprawą tegorocznych niezbyt korzystnych warunków, część plantatorów obawia się wcześniejszego zakończenia sezonu. W ocenie Dominiki Kozarzewskiej, prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody” Sp. z o.o., – na razie zbiory borówek rozwijają się w normalnym tempie.

Rok 2017 dla wielu producentów owoców nie rozpoczął się najlepiej. Mimo trudnych warunków pogodowych, w niektórych regionach plantatorzy sygnalizują dobre plonowanie borówki. Dominika Kozarzewska w rozmowie z redakcją www.sadyogrody.pl zaznacza, że na plantacjach należących do Polish Berry Cooperative, od lat stosowane są różne formy ochrony przeciwprzymrozkowej (osłony, zamgławiacze, wiatraki), dlatego też straty spowodowane przymrozkami nie są duże.

- Ze względu na niskie temperatury i występujące w tym sezonie częste opady deszczu, na wielu plantacjach położonych w północnej części Polski zbiory borówek dopiero nabierają rozpędu – mówi prezes grupy Polskie Jagody.

Przyznaje, że początek sezonu pod względem cen był dość udany. Część plantatorów obawia się w tym roku jednak wcześniejszego zakończenia sezonu. W ocenie Dominiki Kozarzewskiej, zbiory na razie rozwijają się w normalnym tempie.

Dodaje także, że przy zbiorze owoców zatrudniani są głównie pracownicy zza wschodniej granicy. - Dzięki działaniom takim jak zainicjowane i współfinansowane przez PBC otwarcie Ukraińsko - Polskiego Centrum Agrarno-Technicznego w Charkowie mamy na Ukrainie dobrą renomę jako pracodawca. Jednak ze względu na wprowadzenie ruchu bezwizowego i rosnące obciążenia administracyjne, problemy z pozyskaniem pracowników na pewno pojawią się w przyszłości. W przyszłym roku wiele gospodarstw może mieć ogromne trudności w tym zakresie – mówi.


Jej zdaniem, spożycie borówek w kraju w dalszym ciągu będzie rosło. - Dzięki kampaniom promocyjnym takim jak „1 lipca – Dzień Polskiej Borówki” polscy konsumenci mają coraz większą wiedzę na temat właściwości tych wspaniałych owoców. Ważne jest również, aby oferować polskim konsumentom owoce borówki wysokiej jakości – zaznacza Dominika Kozarzewska, prezes grupy.

Polish Berry Cooperative rozpoczyna od  tego sezonu wraz z siecią Auchan promocję produktu „Borówki XXL”, pod stworzoną przez PBC marką – Berry Good. Są to owoce kalibrowane powyżej 18 mm, w innowacyjnym opakowaniu typu shaker. Ciekawy jest również karton zbiorczy, który może posłużyć dzieciom do kreatywnej zabawy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI