Polskie superowoce to te z najwyższej półki (wideo)

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 16 września 2019 11:30

Polskie superowoce to te z najwyższej półki (wideo) fot. unplash.com

Jakość jest kluczowym czynnikiem decydującym o zakupach. Percepcje jakości odnosimy do ceny i na tej podstawie decydujemy czy dokonamy dobrego wyboru. Polskość jest silną referencją na rynku owoców, warzyw i produktów spożywczych. Kampania „Czas na polskie superowoce!” oraz „Polska smakuje” pokazują polskość jako ważny elementem komunikacji jakości. Kampania „Produkt polski” zwraca uwagę na identyfikację polskich produktów w sklepach. Jest ważna dla producentów warzyw i owoców, w tym jagodowych. Integracja producentów wokół tych inicjatyw ułatwia edukacje konsumentów.

Z badań „Moda na polskość” (badania TNS, obecne Kantar, 2016) wynika, że polskie pochodzenie motywuje do zakupu aż 9 na 10 osób. Polskie pochodzenie pomaga dziś sprzedawać okna, meble, kosmetyki i farmaceutyki. Odzież, rowery i jachty. Ale prym wiedzie branża spożywcza.

W branży spożywczej mamy jakość, którą powszechnie doceniamy. Nasza produkcja jest tu synonimem jakości, swoistym punktem odniesienia. Dla 87% polskie produkty spożywcze są lepszej jakości. 90% konsumentów uważa, że polskie produkty spożywcze są zdrowsze. Dlatego jako producenci mamy ważną rolę do odegrania. Powinniśmy wyjaśnić rodakom dlaczego żywność produkowana w Polsce jest lepsza, smaczniejsza i zdrowsza. Podnieść na wyższym poziom jakość dyskusji na temat jakości produkcji, standardów, które na naszych oczach ewoluują. Wskazywać detalistów, którzy są naszymi partnerami i wspólnie pracować na rzecz konsumentów – mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

W przypadku owoców jagodowych, szczególnie borówki, jakościowy dowód jest łatwy. Za borówką stoi duży rynkowy sukces. Olbrzymi wzrost konsumpcji krajowej i eksport do ponad 30 krajów na 4 kontynentach. Jako producenci możemy pokazać jak ten dialog może wyglądać i zachęcić do niego producentów innych owców i warzyw. Jako producenci żywności możemy zachęcić do niego inne branże – dodaje Boguta.

Bardzo ważnym elementem w promocji jest zachęcenie ludzi do regularnej konsumpcji. Bez niej producenci ustawiają się w roli dostarczycieli surowca.

Zaproszenie do codziennej konsumpcji jest okazją do zaprezentowania zalet, borówki, czy innych owoców jagodowych. Bardzo potrzebna jest nam edukacja konsumentów. Na temat tego, że owoce są zdrowe i że najwięksi polscy producenci dbają o to, żeby te owoce były wyprodukowane w najwyższej jakości – mówi Kamil Szybczyński z Royal Brinkman.

 

- Wszystkim producentom życzyć trzeba plonów, które mogliby spokojnie sprzedać z zyskiem, i tego, by w świadomości konsumentów polskie owoce figurowały jako te z najwyższej półki – dodaje Szybczyński.

Kraj pochodzenia żywności nie jest bez znaczenia. Pokazują nam to na co dzień nasi partnerzy. Holendrzy mają markę silniejszą od nas, skupują zatem owoce i eksportują je jako holenderskie. Są wielu kategoriach największym na świecie eksporterem, mimo relatywnie małej powierzchni upraw w siebie. Inni robią „to samo” - uznają siłę polskiego pochodzenia i fałszują nazwę kraju produkcji. Już od maja problemem są np. truskawki z Hiszpanii, w przypadku których opłaca się nawet ponieść koszty przepakowania. Wszystko dlatego, że polskość jest tu synonimem jakości, polskość daje konsumentom poczucie dobrego wyboru.

Kiedy w Polsce zakładano pierwsze plantacje borówki, lepiej były postrzegane produkty zachodnie. Dlatego atrakcyjne było odwołanie do amerykańskich korzeni borówki. Dziś na krajowym rynku żywności amerykańskość nie jest referencją. To polskość jest atutem. Przed nami czas na odwołanie się do naszej tożsamością. Szersze, wielowątkowe, nade wszystko głębsze. Żeby to dobrze zrobić trzeba lepiej zrozumieć siebie.

Promocja borówki od początku czerpie z potencjału jaki daje polskość, świadomie kreując pozytywny obraz polskości. Chodzi w niej o to byśmy przestali narzekać, szukali tego co nas łączy, byli bardziej ufni, otwarci. Przestali zazdrościć, działać pod wpływem impulsów, akcentowali umiejętność współpracy i na tej współpracy budowali. W ten sposób budowali również konsumencką pewność siebie i przyjemność kupowania bez kompleksów - mówi Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding.

Już 7 listopada w Warszawie Już 7 listopada w Warszawie największa konferencja skierowana do producentów owoców i warzyw w Polsce. Zarejestruj się teraz!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.