Polskie Jagody: Producenci powinni brandować owoce i wyjść z łatki "no logo" (wideo)

Autor: MB; www.sadyogrody.pl 26 września 2017 15:27

Polskie Jagody: Producenci powinni brandować owoce i wyjść z łatki "no logo" (wideo) Dominika Kozarzewska, prezes zarządu Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”/ fot. PTWP

- Bardzo pozytywnie oceniam działania producentów w zakresie budowania świadomości polskich markowych owoców i warzyw. Konsumenci na wielu rynkach są coraz bardziej świadomi i ten proces będzie w naturalny sposób postępował. My - producenci - mamy już owoce dobrej jakości, teraz musimy popracować nad budową konsumpcji - mówi w rozmowie z redakcją Dominika Kozarzewska, prezes Grupy Producentów Owoców "Polskie Jagody".

- Myślę, że trendy prozdrowotne są bardzo istotne dla naszego sektora i pobudzają konsumentów do większego spożycia owoców i warzyw, jednak trzeba pamiętać, że nic się nie dzieje automatycznie. To, że ludzie deklarują, że chcą jeść zdrowo, nie sprawia, że faktycznie to robią - podkreśla Dominika Kozarzewska.

Jej zdaniem wielką rolę do odegrania mają tutaj producenci, którzy powinni się w tym celu konsolidować, dlatego że nikt w pojedynkę sensownych i profesjonalnych działań nie podejmie.

- Jeśli producenci się konsolidują to są w stanie nawiązać bardziej partnerskie relacje z handlem a poza tym są mogą prowadzić profesjonalne, dobrze zaplanowane kampanie promocyjno-marketingowe, które tłumaczą konsumentom dlaczego warto jeść owoce i warzywa - wskazuje prezes Grupy Producentów "Polskie Jagody".

 

 

 - W przypadku borówki te prace są bardzo zaawansowane biorąc pod uwagę skromne środki, którymi dysponujemy. Od 2 lat prowadzimy kampanię "1 lipca dzień polskiej borówki", która ma na celu pokazanie konsumentom, że są to polskie, bardzo zdrowe owoce. Pokazujemy również ile wysiłku i pracy wymaga ich uprawa - dodaje.

W tym roku te działania miały już wpływ na wzrost konsumpcji borówek, chociaż na wzrost spożycia owoców wpływa bardzo wiele różnych czynników. - W przyszłości – nie będziemy czekali aż wzrost konsumpcji sam nastąpi. Musimy podejmować działania promocyjne, żeby borówka nie podzieliła losu owoców, których produkcja przestała być opłacalna - dodaje Dominika Kozarzewska.

Polska jest drugim producentem borówki w Europie. Pod względem areału to ponad 7000 ha. Mamy 40 lat doświadczeń i dwa pokolenia plantatorów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI