Polskie Jagody: Producenci powinni brandować owoce i wyjść z łatki "no logo" (wideo)

Autor: MB; www.sadyogrody.pl 26 września 2017 15:27

Polskie Jagody: Producenci powinni brandować owoce i wyjść z łatki "no logo" (wideo) Dominika Kozarzewska, prezes zarządu Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”/ fot. PTWP

- Bardzo pozytywnie oceniam działania producentów w zakresie budowania świadomości polskich markowych owoców i warzyw. Konsumenci na wielu rynkach są coraz bardziej świadomi i ten proces będzie w naturalny sposób postępował. My - producenci - mamy już owoce dobrej jakości, teraz musimy popracować nad budową konsumpcji - mówi w rozmowie z redakcją Dominika Kozarzewska, prezes Grupy Producentów Owoców "Polskie Jagody".

- Myślę, że trendy prozdrowotne są bardzo istotne dla naszego sektora i pobudzają konsumentów do większego spożycia owoców i warzyw, jednak trzeba pamiętać, że nic się nie dzieje automatycznie. To, że ludzie deklarują, że chcą jeść zdrowo, nie sprawia, że faktycznie to robią - podkreśla Dominika Kozarzewska.

Jej zdaniem wielką rolę do odegrania mają tutaj producenci, którzy powinni się w tym celu konsolidować, dlatego że nikt w pojedynkę sensownych i profesjonalnych działań nie podejmie.

- Jeśli producenci się konsolidują to są w stanie nawiązać bardziej partnerskie relacje z handlem a poza tym są mogą prowadzić profesjonalne, dobrze zaplanowane kampanie promocyjno-marketingowe, które tłumaczą konsumentom dlaczego warto jeść owoce i warzywa - wskazuje prezes Grupy Producentów "Polskie Jagody".

 

 

 - W przypadku borówki te prace są bardzo zaawansowane biorąc pod uwagę skromne środki, którymi dysponujemy. Od 2 lat prowadzimy kampanię "1 lipca dzień polskiej borówki", która ma na celu pokazanie konsumentom, że są to polskie, bardzo zdrowe owoce. Pokazujemy również ile wysiłku i pracy wymaga ich uprawa - dodaje.

W tym roku te działania miały już wpływ na wzrost konsumpcji borówek, chociaż na wzrost spożycia owoców wpływa bardzo wiele różnych czynników. - W przyszłości – nie będziemy czekali aż wzrost konsumpcji sam nastąpi. Musimy podejmować działania promocyjne, żeby borówka nie podzieliła losu owoców, których produkcja przestała być opłacalna - dodaje Dominika Kozarzewska.

Polska jest drugim producentem borówki w Europie. Pod względem areału to ponad 7000 ha. Mamy 40 lat doświadczeń i dwa pokolenia plantatorów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.