PARTNER SERWISU

Polskie borówki będą miały swoją markę?

Autor: www.sadyogrody.pl 05 marca 2015 11:53

Polskie borówki będą miały swoją markę? fot. shutterstock

- W Polsce kupując borówkę, wiemy od kogo pochodzi, ponieważ każda mała plantacja etykietuje opakowania. Jednak trudno tu jeszcze mówić o marce - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl, Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

- Pionierzy uprawy borówki w Polsce już 30 lat temu stworzyli podstawy do budowania marki, tj. system opakowań, etykietowanie, co w tym czasie było wyjątkiem wśród owoców. Niestety wzrost poziomu produkcji i zapotrzebowanie na masowego odbiorcę, a jednocześnie niekorzystne warunki stawiane przez sieci handlowe spowodowało stopniowe przekierowanie masy towaru z rynku krajowego na eksport - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl, Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

Czytaj także: Jakość polskich borówek jest ceniona na całym świecie

Jednak niestety to pośrednicy tworzą na Zachodzie własny system identyfikacji owoców.

- W Polsce kupując obecnie borówkę, co najwyżej wiemy od kogo pochodzi, ponieważ każda mała plantacja etykietuje opakowania. To dobrze, ale trudno tu mówić o marce. Brak konsolidacji działań na rynku być może być spowodowany stosunkowo dobrą do tej pory sytuacją gospodarstw. To prawdopodobnie się niebawem zmieni i takie działania będą konieczne. Polacy jak muszą to potrafią - dodaje ekspert.

Większość produkowanej w Polsce borówki wysokiej jest eksportowana. Według szacunków eksport sięga nawet do 80-90 proc. produkcji.

Czytaj także: Co spędza sen z powiek plantatorom borówki?

W roku 2015 Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej będzie obchodzić jubileusz 20-lecia działalności. Obecnie SPBS skupia ok. 100 plantatorów z całej Polski.

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI