Polscy producenci jagodowych są w stanie produkować od maja do końca października (wideo)

Autor: www.sadyogrody.pl 09 września 2019 10:34

Polscy producenci jagodowych są w stanie produkować od maja do końca października (wideo) fot. unplash.com

Trwa kampania polskich owoców jagodowych. Jest ona dobrym przykładem edukacji konsumentów. Promuje fakt, że polscy producenci są w stanie produkować od maja do końca października. Borówki, truskawki, maliny, dziś, to nie są owoce importowane. Kampania jest przykładem współpracy, która jest pożądana przy każdej produkcji ogrodniczej. Konsument musi wiedzieć więcej nie tylko o walorach owoców i sposobach ich podania. Konsumenci muszą lepiej poznać producentów, tylko wtedy będą mogli docenić ich pracę.

Sukces borówki powinien mobilizować plantatorów. Krajowy popyt wzrasta, ale niezbędna jest dalsza edukacja.

- Ludzie nadal nie mają wystarczającej wiedzy na temat tego, czym są borówki, jakie są ich najważniejsze cechy i zalety. Jeśli wszyscy będziemy współpracować, będziemy w stanie zwiększyć świadomość tego produktu i wszyscy na tym skorzystają. Pierwszym celem dla wszystkich powinno być promowanie borówek, a dopiero później promowanie konkretnej marki. Istnieje potrzeba edukacji konsumentów. Ludzie muszą zrozumieć, że istnieją owoce, które można określić jako „superżywność” i że ogólnie owoce jagodowe mają przed sobą przyszłość - mówi Federica Carminati, Project Sales Manager Unitec.

 - Polska jest jeszcze na tym etapie, gdzie uważamy owoce za bardzo sezonowe. Truskawka nam się wiąże zawsze z czerwcem, malina – lipiec, sierpień; ale wymagania konsumentów są takie, że chcą owoców przez cały rok. Więc promowanie tego jest jak najbardziej uzasadnione - mówi Przemysław Sarbinowski z ProTech Marketing.

- Na dzień dzisiejszy jeszcze bardzo mało osób wie, że my jako Polacy, jako producenci, jesteśmy w stanie już w tym momencie produkować owoce jagodowe od maja nawet do końca października, nawet listopada. Truskawki, maliny dziś to nie są owoce importowane. I to jest ważne, żeby promocja przekazywała też informacje, że jest to nasz rodzimy produkt – dodaje Sarbinowski.

Temu zapotrzebowaniu na przeciw wychodzi kampania „Czas na polskie superowoce!”. Plantatorzy truskawek, malin, jagody kamczackiej, borówki, porzeczek, aronii oraz mini-kiwi połączyli siły by promować codzienną konsumpcję w sezonie zbiorów.

Każda produkcja ogrodnicza wymaga współpracy.

- Współpraca w tym segmencie, w produkcji każdego owocu – nie tylko borówki - jest bezwarunkowa. Nie jesteśmy w stanie zagospodarować tej masy owoców, którą produkujemy. A na pewno nie będziemy w stanie zagospodarować tego co urodzi się za kilka lat. Nikt nie będzie chciał rozmawiać z każdym plantatorem osobno, muszą być to silne grupy wsparcia - mówi Michał Malicki z Agrosimex.

Polska nigdy nie będzie krajem, w którym dominować będą duże gospodarstwa. Zawsze będziemy się opierali na gospodarstwach rodzinnych. Warto spojrzeć na to, jak to się dzieje na południu, na Bałkanach, np. w Kosowie. Plantacje są tam bardzo małe i wszystko odbywa się wspólnie. Zarówno sprzedaż jak i produkcja.

Szczególną uwagą objąć należy odbiorcę końcowego. Konsument musi więcej wiedzieć nie tylko o walorach owoców i sposobach ich podania. Konsumenci muszą lepiej poznać producentów, świat wartości i kluczowe dylematy produkcyjne. Świadomość pozwoli im zrozumieć decyzje projakościowe podejmowane przez plantatorów. Docenić wysiłek i niezbędne inwestycje. Bez edukacji młodsi konsumenci nie wiedzą kiedy mogą kupować polskie owoce, a starsi myślą, że polskie truskawki mamy tylko tydzień czy dwa, nie wiedzą, że są one już dostane w innych okresach roku.

- Konsumentom życzmy tego, żeby niebieskie owoce, ale też każde inne, były spożywane codziennie. Przez cały rok, a nie tylko w lato - - podsumowuje Michał Malicki.

Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Partnerami Związku są Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek oraz Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi. Projekt jest realizowany we współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA i Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.