Owoce jagodowe: Przemyślana promocja jest inwestycją w przyszłe sezony (wideo)

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 09 sierpnia 2019 16:03

Owoce jagodowe: Przemyślana promocja jest inwestycją w przyszłe sezony (wideo) fot. shutterstock.com

Sezon zbioru owoców jagodowych to czas budowania spożycia wewnętrznego i kreowania rynku. Przemyślana promocja jest inwestycją, która pomoże plantatorom podejmować decyzje produkcyjne, w tym związane z zakładaniem nowych plantacji i zmianą profilu produkcji.

Kampania „Czas na polskie superowoce!” jest ukierunkowana na budowanie nawyku codziennej konsumpcji. Chodzi w niej o to by konsument płynnie przechodził z jednego owocu w drugi. Jako konsumenci i jako producenci powinniśmy się koncentrować na tym by nie było w tej „sztafecie” przerw. Jesteśmy po intensywnej promocji truskawki, jagody kamczackiej, maliny, czarnej porzeczki, w trakcie sezonu borówkowego. Przed nami zbiory aronii i promocja jej przetworów. Dalej mini-kiwi, dla którego będzie to dopiero drugi sezon na polskim rynku. Owoce jagodowe konsolidują swój potencjał wokół walorów zdrowotnych. W dalszej kolejności powinniśmy spodziewać się promocji owoców i warzyw jako grupy produktów. Łącznie bowiem powinny one stanowić połowę naszej diety.

Wyzwania dla producentów owoców jagodowych
Problemem jest spożycie wewnętrzne. Tu dobrym przykładem jest borówka, ponieważ znakomita część produkcji polskiej borówki jest eksportowana do wielu krajów świata, a spożycie wewnętrzne jest niskie w porównaniu z Anglią czy Stanami Zjednoczonymi - mówi Krzysztof Krupa z firmy Syngenta.

Uważam, że producenci borówki są wzorcowym przykładem, jak powinno się promować własne owoce. Żaden inny owoc, nie jest tak dobrze promowany, w mojej ocenie, jak właśnie borówka – dodaje Krupa.

- Krótkoterminowo życzę wysokich plonów, dostępności siły roboczej, która umożliwi zbieranie owoców. Natomiast długoterminowo, życzę rozwagi i trafności podejmowania decyzji, ponieważ łatwo jest zasadzić kolejne hektary borówki, natomiast może się okazać, że trudno jest zebrać. Z drugiej strony producenci, którzy nie mają doświadczenia w produkcji owoców jagodowych, powinni z rozwagą i rozsądkiem podchodzić do zakładania plantacji, do zmiany gwałtownego swojego profilu produkcji, bo może to się skończyć niekoniecznie dobrze – przestrzega Krupa.

Dla producentów owoców jagodowych czy w ogóle owoców, największym wyzwaniem to jest znalezienie się na rynku w przyszłości – mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Celem dla nas wszystkich jest konsument. Mamy modę na zdrowie i zdrowe odżywianie. Dlatego promujemy tą super ofertę, jaką jest możliwość kupowania polskich superowoców od maja do października. Pokazujemy kampanię „Czas na polskie superowoce!” jako dobry przykład tak potrzebnej w sektorze współpracy. Potrzeba nam kooperacji w wielu obszarach, na wszystkich etapach łańcucha dostaw. Mamy mnóstwo pomysłów na to by przekonać, że polskie w tej branży, oznacza z najwyższej półki.

Wyzwania jagodowego rynku

- Nie chcemy mówić, że któryś z owoców jest lepszy i udowadniać wyższość na przykład borówki nad maliną, czy maliny nad truskawką, ponieważ konsument powinien jeść jak najwięcej owoców i warzyw jako grupy produktów, czyli musimy promować w naszym przypadku owoce jagodowe, a szerzej mówiąc – w dalszej kolejności musimy promować w ogóle owoce i warzywa, jako grupę produktów – dodaje Boguta.

- Życzymy państwu tego, żeby ciężka praca, którą na co dzień wykonujecie, była doceniana przez całe społeczeństwo, a efekty tej pracy, w postaci owoców, cieszyły się jak największym uznaniem u konsumentów, tak w Polsce, jak i na świecie – puentuje Boguta.

Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje KZGPOiW. Partnerami Związku są Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek oraz Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi. Projekt jest realizowany we współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA i Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.