Nowe gatunki owoców potrzebują promocji

Autor: Puls Biznesu 19 sierpnia 2019 09:55

Nowe gatunki owoców potrzebują promocji fot. shutterstock

Świdośliwa czy jagoda kamczacka miały przynieść zmiany na dawno podzielonym rynku owoców. Na razie producenci dojrzeli do… promocji - informuje Puls Biznesu.

Co jakiś czas na rynku pojawiają się nowości, które mają dokonać rewolucji. W ostatnich latach do serc, rąk i portfeli konsumentów ustawiły się m.in. świdośliwa, jagoda kamczacka czy minikiwi. 

Tomasz Michalski z Gospodarstwa Ogrodniczego Haskap przekonuje, że jagoda kamczacka to bardzo perspektywiczna uprawa. — W Polsce obserwujemy wzrost nasadzeń. Owoce są zbierane już z 2,1 tys. ha. Ich silne właściwości zdrowotne nie są jednak w Polsce szeroko znane, podobnie jak same owoce, więc jest problem ze sprzedażą na rynku lokalnym. Stworzyliśmy więc stowarzyszenie plantatorów i chcemy ruszyć z promocją spożycia — dodaje. Podobnych ruchów nie wykonali producenci świdośliwy, o której słychać dłużej niż o jagodzie kamczackiej. — Z roku na rok rośnie dostępność sadzonek, ale nie rośnie poziom ich zakupów. Plantatorzy boją się ryzykować i wybierają owoc, który daje dziś gwarancję zarobku, czyli borówkę amerykańską.

Producenci świdośliwy nie zrobili odpowiedniej promocji i nie zbudowali rynku jak minikiwi. Brakuje reklamy, nie widać jej w detalu, więc też nie ma większego wzrostu produkcji. Ja sam oprócz roślin sprzedaję jej owoce i czuję brak zainteresowania i wiedzy konsumentów o takim produkcie. Jednocześnie przetwórcy owoców zaczynają powoli dodawać świdośliwę do soków, więc może w ten sposób się przebije — mówi Tomasz Kącki z Kwalifikowanej Szkółki Roślin Jagodowych Kąccy.

Więcej w Pulsie Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.