PARTNER SERWISU

Kampania promująca owoce jagodowe przynosi spodziewane efekty

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 27 stycznia 2017 08:48

Kampania promująca owoce jagodowe przynosi spodziewane efekty fot. pr

Poziom konsumpcji owoców jagodowych na terenie Unii Europejskiej stale rośnie. Truskawki, borówki, maliny oraz czarne porzeczki swoją popularność zawdzięczają m.in. wyjątkowym walorom odżywczym i smakowym. Istotną rolę odgrywa też wzrastająca świadomość Europejczyków na temat właściwości zdrowotnych tych owoców i ich zastosowania w codziennej diecie. Znaczące przełożenie na poziom wiedzy konsumentów mają z kolei działania edukacyjne oraz szeroka dyskusja ekspertów i liderów opinii o rzeczywistych korzyściach płynących ze spożywania warzyw oraz owoców, w tym owoców jagodowych.

W 2015 roku Związek Sadowników RP zainicjował trzyletni Program Informacyjny „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców”. W jego ramach prowadzona jest edukacja konsumentów w zakresie korzyści płynących ze spożywania europejskich owoców jagodowych. Program skoncentrowany jest na promocji truskawek, borówek, malin i czarnych porzeczek, które charakteryzują się wysoką jakością, bogactwem składników mineralnych i witamin oraz niepowtarzalnym smakiem. Kampania swoim zasięgiem obejmuje Polskę, Austrię, Finlandię, Szwecję oraz Czechy. W 2016 roku przeprowadzono szereg działań, które zaangażowały w promocję europejskich owoców jagodowych przedstawicieli mediów oraz ekspertów w dziedzinie produkcji oraz certyfikacji żywności, a także dietetyki.

Ważnym elementem Programu Informacyjnego „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” jest dialog pomiędzy kluczowymi liderami opinii oraz przedstawicielami mediów. W 2016 roku głównym forum dyskusji był cykl konferencji prasowych zorganizowanych w Polsce, Austrii, Finlandii, Szwecji oraz Czechach. Udział w nich wzięli najważniejsi dziennikarze zajmujący się tematyką owoców jagodowych na lokalnych rynkach, jak również eksperci branżowi. 

Dedykowane dla każdego z 5 rynków profile na Facebooku są natomiast źródłem bieżących informacji i ciekawostek o europejskich truskawkach, malinach, borówkach i czarnych porzeczkach, jak również inspiracją do zastosowania tych owoców w codziennym życiu – nie tylko w kuchni!

Równie ważną grupą docelową Programu Informacyjnego „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” są rodzice, nauczyciele oraz dzieci. Na stronie power-fruits.eu mogą oni znaleźć wartościowe informacje na temat wyjątkowych walorów owoców jagodowych. Szczególną kategorię treści stanowią gry edukacyjne oraz zagadki przekazujące najmłodszym adresatom kampanii informacje w lekkiej i zabawnej formie.

Działania informacyjne w 2016 roku obejmowały także akcje uliczne oraz kampanię OOH, które prowadzone były w trakcie letniego sezonu owoców jagodowych. Spośród nich szczególną rolę odegrała współpraca z wiedeńskimi kinami plenerowym. Uzupełnieniem działań BTL była szeroko realizowana na wszystkich rynkach kampania outdoor oraz w prasie. Ponadto podjęto współpracę
z placówkami edukacyjnymi. Ponad 700 szkół podstawowych na terenie Polski, Austrii, Finlandii, Szwecji oraz Czech otrzymało przeszło 20 000 zestawów edukacyjnych zawierających kredki
i kolorowanki dla podopiecznych.

Program Informacyjny „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” będzie kontynuowany w 2017 roku i przewiduje realizację kolejnych działań, takich jak m.in. współpraca z ekspertami czy kampania internetowa. Aktualnie prowadzone są również badania dotyczące dotarcia kampanii w grupach docelowych, jak również poziomu wiedzy konsumentów odnośnie owoców jagodowych. W Polsce kampanię wspierają: Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki i Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.