Kampania promująca owoce jagodowe przynosi spodziewane efekty

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 27 stycznia 2017 08:48

Kampania promująca owoce jagodowe przynosi spodziewane efekty fot. pr

Poziom konsumpcji owoców jagodowych na terenie Unii Europejskiej stale rośnie. Truskawki, borówki, maliny oraz czarne porzeczki swoją popularność zawdzięczają m.in. wyjątkowym walorom odżywczym i smakowym. Istotną rolę odgrywa też wzrastająca świadomość Europejczyków na temat właściwości zdrowotnych tych owoców i ich zastosowania w codziennej diecie. Znaczące przełożenie na poziom wiedzy konsumentów mają z kolei działania edukacyjne oraz szeroka dyskusja ekspertów i liderów opinii o rzeczywistych korzyściach płynących ze spożywania warzyw oraz owoców, w tym owoców jagodowych.

W 2015 roku Związek Sadowników RP zainicjował trzyletni Program Informacyjny „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców”. W jego ramach prowadzona jest edukacja konsumentów w zakresie korzyści płynących ze spożywania europejskich owoców jagodowych. Program skoncentrowany jest na promocji truskawek, borówek, malin i czarnych porzeczek, które charakteryzują się wysoką jakością, bogactwem składników mineralnych i witamin oraz niepowtarzalnym smakiem. Kampania swoim zasięgiem obejmuje Polskę, Austrię, Finlandię, Szwecję oraz Czechy. W 2016 roku przeprowadzono szereg działań, które zaangażowały w promocję europejskich owoców jagodowych przedstawicieli mediów oraz ekspertów w dziedzinie produkcji oraz certyfikacji żywności, a także dietetyki.

Ważnym elementem Programu Informacyjnego „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” jest dialog pomiędzy kluczowymi liderami opinii oraz przedstawicielami mediów. W 2016 roku głównym forum dyskusji był cykl konferencji prasowych zorganizowanych w Polsce, Austrii, Finlandii, Szwecji oraz Czechach. Udział w nich wzięli najważniejsi dziennikarze zajmujący się tematyką owoców jagodowych na lokalnych rynkach, jak również eksperci branżowi. 

Dedykowane dla każdego z 5 rynków profile na Facebooku są natomiast źródłem bieżących informacji i ciekawostek o europejskich truskawkach, malinach, borówkach i czarnych porzeczkach, jak również inspiracją do zastosowania tych owoców w codziennym życiu – nie tylko w kuchni!

Równie ważną grupą docelową Programu Informacyjnego „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” są rodzice, nauczyciele oraz dzieci. Na stronie power-fruits.eu mogą oni znaleźć wartościowe informacje na temat wyjątkowych walorów owoców jagodowych. Szczególną kategorię treści stanowią gry edukacyjne oraz zagadki przekazujące najmłodszym adresatom kampanii informacje w lekkiej i zabawnej formie.

Działania informacyjne w 2016 roku obejmowały także akcje uliczne oraz kampanię OOH, które prowadzone były w trakcie letniego sezonu owoców jagodowych. Spośród nich szczególną rolę odegrała współpraca z wiedeńskimi kinami plenerowym. Uzupełnieniem działań BTL była szeroko realizowana na wszystkich rynkach kampania outdoor oraz w prasie. Ponadto podjęto współpracę
z placówkami edukacyjnymi. Ponad 700 szkół podstawowych na terenie Polski, Austrii, Finlandii, Szwecji oraz Czech otrzymało przeszło 20 000 zestawów edukacyjnych zawierających kredki
i kolorowanki dla podopiecznych.

Program Informacyjny „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” będzie kontynuowany w 2017 roku i przewiduje realizację kolejnych działań, takich jak m.in. współpraca z ekspertami czy kampania internetowa. Aktualnie prowadzone są również badania dotyczące dotarcia kampanii w grupach docelowych, jak również poziomu wiedzy konsumentów odnośnie owoców jagodowych. W Polsce kampanię wspierają: Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki i Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM