Kampania „Czas na polskie superowoce!” przyniosła efekty. Jej działania będą rozszerzone w 2020 r.

Autor: Krystyna Zagórska/ www.sadyogrody.pl 30 września 2019 11:49

Kampania „Czas na polskie superowoce!” przyniosła efekty. Jej działania będą rozszerzone w 2020 r. fot. sadyogrody

Przedstawiciele 7 organizacji producentów owoców jagodowych połączyli siły, aby promować codzienne spożycie polskich superowoców – truskawek, jagody kamczackiej, malin, borówek, czarnych porzeczek, aronii i MiniKiwi. W przyszłym sezonie działania promocyjne kampanii obejmą także inne polskie owoce jagodowe – m.in. agrest, jeżyny oraz czerwone porzeczki.

„Czas na polskie superowoce!” to wspólny projekt organizacji branżowych i grup producentów owoców jagodowych. Plantatorzy wspólnie budują nawyk spożywania owoców jagodowych codziennie i tzw. jagodową sztafetę – wspólną ofertę, która pozwala korzystać z bogactwa krajowych sezonowych owoców przez ponad pół roku, od maja do października.

- Współpraca w branży producentów warzyw i owoców nie jest niczym nowym. W przyszłym roku rozszerzymy nasze działania o promocję kolejnych owoców jagodowych i przetwory, aby nasi konsumenci, nie tylko w sezonie letnim, kiedy trwa ta jagodowa sztafeta -od truskawki po MiniKiwi, ale również w pozostałych okresach, mogli korzystać z dobrodziejstw naszych superowoców – powiedział Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, podczas inauguracji sezonu MiniKiwi w Bodzewie k. Grójca.

Jagodową sztafetę rozpoczęły truskawki.

– Konsumenci z utęsknieniem czekają na pierwsze polskie truskawki. Klimat sprzyja nie tylko uprawie naszych truskawek, ale produkcji wszystkich owoców jagodowych w kraju. Mamy dużo smaczniejsze owoce, zawierają one więcej ekstraktu, więcej substancji odżywczych. Konsumenci często szukają ‘zdrowszych’ owoców za granicą, także egzotycznych, zapominając o naszych rodzimych owocach. Doskonale z naszą produkcją wpisujemy się w ten trend – mówił dr Janusz Andziak, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Truskawki.

Ireneusz Komorowski, prezes Plantatorów Stowarzyszenia Borówki Amerykańskiej potwierdził, że działania kampanii promocyjnej odniosły bardzo pozytywny skutek. – Po raz pierwszy odnotowaliśmy tak istotny wzrost sprzedaży borówki na rynku krajowym, dzięki zainteresowaniu sieci oraz rynków lokalnych. Borówka uchodząca do tej pory za produkt przede wszystkim eksportowy. Można śmiało powiedzieć, że borówka stała się równie bardzo popularna w kraju. Mamy obecnie równorzędność zainteresowania zarówno ze strony eksporterów, jak i odbiorców krajowych – mówił.

Dominika Kozarzewska z Fundacji Promocji Polskiej Borówki dodała, że owoce jagodowe w kampanii nie konkurują ze sobą, lecz wspierają się wzajemnie w promocji spożycia przez sześć miesięcy w roku. - Odpowiadamy za to, aby kształtować postawę konsumentów. Plantatorzy borówki taką decyzję podjęli już kilka lat temu. Borówkę -owoc, który sprzedawał się bardzo dobrze na eksport, chcieliśmy rozpowszechnić wśród polskich konsumentów i w tej chwili możemy się cieszyć, że udało nam się połączyć ze sobą w tej promocji wszystkie polskie owoce jagodowe – powiedziała.

dr Piotr Baryła, prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnych Porzeczek zaznaczył, że celem kampanii jest także ponowne zainteresowanie konsumentów polskimi owocami nieco zapomnianymi. - Mamy nadzieję, że dzięki tej kampanii nasi konsumenci przypomną sobie smak i walory czarnej porzeczki. Jesteśmy wielkim producentem tego owocu. Czarna porzeczka trafiająca na rynek międzynarodowy pochodzi przede wszystkim z Polski. Chcemy, aby na naszych stołach częściej zagościł ten owoc, ale też owoce zupełnie nowe jak MiniKiwi – mówił.

- Mamy wyjątkowy klimat, wyjątkowe gleby i kompetencje, ludzi którzy te owoce produkują. I mamy je tu blisko. Po co patrzeć gdzieś po horyzont, kiedy pod nosem mamy lepsze, swoje, własne owoce. Plantatorzy połączyli siły, by prezentować walory nowego owocu –MiniKiwi, ale też „do odkrycia na nowo” porzeczek, czy stale robiących furorę truskawek i borówki– podsumował prof. Piotr Latocha, prezes Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi.

 

Kampanię „Czas na polskie superowoce!” zrealizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Wśród partnerów KZGPOiW są Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi. Do akcji włączyło się także Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA oraz Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.