Integracja plantatorów owoców jagodowych ułatwia edukację konsumentów (wideo)

Autor: www.sadyogrody.pl 14 sierpnia 2019 08:57

Integracja plantatorów owoców jagodowych ułatwia edukację konsumentów (wideo) fot. shutterstock.com

Świadomy klient jest inwestycją dla każdej grupy producentów. Ważnym zadaniem producentów rolnych jest dziś edukacja konsumenta.

Sukces na rynku żywności wymaga komunikacji walorów sprzedawanego produktu oraz jego pochodzenia, w tym odpowiedzi na pytania: kto go produkuje, na jakich standardach, jakim wartościom hołdując. W przypadku nowych produktów niezbędna jest jeszcze informacja dla kogo on jest, kiedy można go kupić, jak spożyć.

Edukacja realizowana w ramach kampanii „Czas na polskie superowoce!”, przez plantatorów owoców jagodowych, ma dodatkowo walor integracji. Plantatorzy 7 owoców wspólnie promują pojęcie polskich superowoców i kreują nawyk codziennej konsumpcji. Współpraca uświadomiła też wszystkim jak ważny jest wizerunek producenta.

Świadomy klient może zapłacić więcej. Zna różnicę pomiędzy jedzeniem a odżywaniem, produktem świeżym i przetworzonym. W przypadku owoców jagodowych, wie, że to owoce wysokiej jakości, o wyjątkowych właściwościach prozdrowotnych. Plantatorzy zaangażowani w kampanie polskich superowoców konsekwentnie budują te przekonania. Pokazują plantacje, relacjonują zbiory, a obok walorów zdrowotnych, akcentują opóźnianie procesów starzenia i wpływ na urodę.

Wspólna promocja całej branży owoców jagodowych to jedyna dzisiaj możliwość budowania przyszłości. Bez niej napotkamy na mur niemożliwości. Staniemy się producentami surowca, a chcemy budować coś więcej - mówi Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

- Wierzymy, że potrafimy podnieść poziom spożycia i zbudować najwyższy poziom postrzegania owoców jagodowych, jako super zdrowych, jako superowoców. Mamy nadzieję, że to zmieni nawyki żywieniowe. Wiemy, że te nawyki są dziś bardzo złe, a stawka jest olbrzymia. Walczymy o zdrowie młodzieży, o jakość życia całego pokolenia – dodaje Komorowski.

Bardzo udany jest transfer doświadczeń w promocji borówki. Cała branża jagodowa uświadamia sobie jak ważny jest wizerunek producenta i jak prostymi metodami można budować polskość pochodzenia owoców.

- Na pewno możemy zyskać dzięki współpracy w obszarze przetwórstwa i transportu. Poprawić rentowność i dosięgnąć nowych rynków. Jednym z największych wyzwań obecnie dla producentów jagodowych jest silna konkurencja z zewnątrz. Musimy nauczyć się współpracować, kooperować razem, gdyż pojedynczo na skuteczną konkurencję nie mamy szans. Mocną stroną polskich upraw jest produkcja local-for-local. Na zachodzie bardzo dużą rolę przywiązuje się do produkcji lokalnej. My też powinniśmy to promować – mówi p z firmy Koppert.

Polski konsument powinien wiedzieć: "z jak daleka przyjechały te truskawki?, "Czy to są polskie maliny?". Żeby tak było, najpierw musi chcieć się tego dowiedzieć.

- Polski konsument powinien wiedzieć, co to jest polski produkt i że często ten produkt jest wyprodukowany bardziej ekologicznie niż produkt z zagranicy. Nawet na tych samych półkach w sieciach handlowych, z boku leżą produkty z innych krajów, które są dopuszczone na polski rynek, jednak są wyprodukowane z większą ilością pozostałości środków ochrony roślin, niż produkt, który jest wyprodukowany w Polsce. Producenci nie mogą stosować tych samych środków, co na przykład w Hiszpanii czy we Włoszech, choć tak naprawdę jesteśmy jednym rynkiem. Powinniśmy przypominać konsumentom, że polski produkt jest najzdrowszym produktem w sklepie – dodaje Strukowicz.
Konsument powinien wiedzieć dlaczego ma kupić polski produkt.

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.