PARTNER SERWISU

„Czas na polskie superowoce!” - ruszyła kampania promująca korzyści ze spożywania owoców jagodowych

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 18 kwietnia 2019 09:55

„Czas na polskie superowoce!” - ruszyła kampania promująca korzyści ze spożywania owoców jagodowych fot. shutterstock.com

Jesteśmy jako kraj potentatem produkcji owoców, ale jemy aż o 40% mniej owoców niż konsumenci w Europie. Producenci skupiają się na produkowaniu, zapominając o konsumentach. Konsumenci najzdrowszych owoców gotowi są szukać wśród jagód goji czy akai, jak gdyby ignorując fakt, że na świecie to my jesteśmy postrzegani jako kraj znakomitej jakości superowoców. Czas to zmienić. Ma w tym pomóc promocja polskich owoców jagodowych.

Kampanię „Czas na polskie superowoce!” zrealizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Wśród partnerów KZGPOiW są Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi. Do akcji włączyło się także Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA oraz Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

- To bezprecedensowa współpraca, która może być wzorem do naśladowania. Dzięki producentom i organizacjom łączącym siły, dzięki skuteczniej budować nawyk codziennego spożywania owoców jagodowych. Robią to przed sezonem, który trwa w naszym kraju od maja do października. Bardzo dobrze, że plantatorzy współpracują przez spotkać się z konsumentami i mającymi do czynienia z superowoców- powiedział minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski po spotkaniu partnerów projektu.

Mamy modę na zdrowie, a nie jemy owoców

Jemy aż o 40% mniej owoców niż średnia europejska. Konsumpcja owoców świeżych od lat spada we wszystkich grupach wiekowych i typach gospodarstw domowych. Według aktualnych danych GUS, przeciętne roczne spożycie owoców i ich przetworów wynosi 44 kg na osobę. Unijni rekordziści konsumują 200 kg, ponad 4 razy więcej niż po Polacy. Europejczycy, co ciekawe, częściej sięgają po owoce niż warzywa. A to wszystko przy wszechobecnej modzie na zdrowie. Większość z nas uważa, że zachowanie dobrego zdrowia jest obok szczęśliwej rodziny najważniejszą wartością w codziennym życiu (60%). W dbałości o zdrowie blisko połowa wskazuje pierwszoplanową rolę zdrowego odżywiania i zwiększenie w diecie ilości warzyw i owoców.

- Naszym wspólnym zadaniem jest przekuć deklaracje w czyn – zamienić ochotę na to by zdrowo żyć w racjonalne decyzje zakupowe. Marzeniem nas wszystkich jest większa świadomość korzyści z codziennego spożywania owoców o tak wyjątkowych walorach - mówił Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Nie możemy tego powiedzieć, że my z owoców jestmy lepsi, czy możemy kupić więcej owoców i warzyw, ponieważ jako produkty powinniśmy jeść jak najwięcej owoców i warzyw, jako grupy produktów - przekonywał Boguta.

Plantatorzy skupiają się na produkowaniu, zapominając o konsumentach
Orientacja produkcyjna dominuje, choć coraz częściej rozumiemy, że jest przyczyną kłopotów sektora owocowego. Społeczeństwo pragnie żyć i odżywiać się zdrowo, a producenci powinni pokazać, że ich owoce są częścią zdrowego stylu życia. Charakteryzują się bardzo wysoką zawartością związków korzystnie wpływających na organizm, nasze samopoczucie i urodę. Producenci owoców jagodowych łączą siły, by prezentować korzyści i kreować nawyk codziennej konsumpcji.

- To jak medycyna, która skupia się na chorobie, a nie na procesie zdrowienia. Zarządzający zdrowiem łączą oba te podejścia. My też, zarządzając produkcją musimy kreować popyt. Trzeba promować zdrowy styl życia, prosty fakt, że właściwa dieta może zapewnić zdrowie. Od kilku lat tak promujemy borówkę, jako owoc do zadań specjalnych, owoc przyszłość, XXI wieku. Wiemy, jak to robić. Wiemy, że podobny potencjał drzemie we wszystkich owocach jagodowych. Dlatego łączymy siły - powiedziała Dominika Kozarzewska - Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.