PARTNER SERWISU

"Czas na polskie superowoce!" - rusza nowa kampania promująca owoce jagodowe

Autor: KZGPOiW 12 kwietnia 2019 08:25

"Czas na polskie superowoce!" - rusza nowa kampania promująca owoce jagodowe fot. shutterstock

Celem podejmowanych działań jest budowa nawyku codziennego spożywania polskich owoców jagodowych - truskawek, malin, borówek, czarnej porzeczki, mini-kiwi, jagody kamczackiej, aronii. Łączymy siły, by skuteczniej budować nawyk codziennej konsumpcji, gdy trwa na nie sezon w Polsce, czyli od maja do października. Celem jest wzrost świadomości wyjątkowych walorów polskich owoców jagodowych oraz promocja pojęcia "polskie superowoce".

- Podstawą jest zwiększenie konsumpcji. Świadomy konsument kupi więcej i bardziej odpowiedzialnie. Bez uświadomienia odpowiednich grup konsumentów żadne działania, na dłuższą metę, nie będą skuteczne - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Bazujemy na uznanych kompetencjach produkcyjnych polskich plantatorów. Wykorzystując doświadczenia borówki wysokiej, będziemy promowali współpracę wszystkich owoców jagodowych oraz wszystkich ogniw w łańcuchu dostaw. Wspólnie podejmiemy wysiłek kreacji rynku – dodaje Boguta.

Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt wyniesie około 375 tys. zł. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczas prowadzonych działań promocyjnych. Kampanię "Czas na polskie superowoce!" zrealizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Wśród partnerów KZGPOiW są: Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi. Realizacja zadania będzie odbywała się przy współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA oraz Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

- Wspólna promocja całej branży owoców jagodowych to jedyna dziś możliwość budowania przyszłości. Przed nami edukacja konsumentów. Będziemy budować postrzeganie owoców jagodowych, jako super zdrowych - superowoców. Chcemy  zmieniać nawyki żywieniowe. Wiemy, że te nawyki są do ukształtowania i że stawką jest zdrowie Polaków - mówi Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

Aktywności w ramach projektu „Czas na polskie superowoce!” rozpoczną się już w kwietniu. Pierwszym celem jest promocja współpracy. Produkcyjnej, handlowej i marketingowej. Doświadczenia plantatorów borówki oraz kampanii „Lato z borówkami” są dobrze opisane i uznawane za modelowy przykład integracji producentów. Idea współpracy całego środowiska jagodowego powinna zainspirować czytelników mediów rolniczych, sadowniczych i ogrodniczych. Od maja adresatem komunikacji będą już tylko konsumenci.
 
- Celem współpracy jest budowa nawyku jedzenia polskich borówek i innych owoców jagodowych w sezonie zbiorów. Razem mamy na to więcej okazji i więcej czasu – możemy zacząć już od maja – mówi Dominika Kozarzewska, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

- Od lat budujemy rynek borówki. Promujemy datę rozpoczęcia sezonu i odliczanie do niej. Z sezonowości uczyniliśmy atut. Coś na co się czeka, smakuje lepiej. Ubiegłoroczna kampania „Lato z borówkami” wzmocniła świadomość walorów zdrowotnych borówki i percepcję lata, jako najlepszego czasu na wzmacnianie zdrowych nawyków żywieniowych. Kampania zachęcała do zwiększenia wysiłków na rzecz promocji rosnącej roli warzyw i owoców w naszej diecie. Pokazała borówkę jako owoc XXI wieku, gotową na zmierzenie się z edukacyjnym wyzwaniem, jakie stoi przed producentami i konsumentami – dodaje Kozarzewska.

Nadzór strategiczny nad kampanią prowadzi agencja INSPIRE smarter branding. Agencja koordynuje pracę biura prasowego, produkcję materiałów edukacjach, produkcje filmowe, przygotowanie projektu przyszłych badań oraz realizację 8 aktywności, które złożą się na kampanię.
 
- Mamy marzenia i strategię ich realizacji. Konsekwentnie promujemy współpracę plantatorów pomiędzy sobą, z producentami innych owoców, z dietetykami. Atrakcyjność konsolidacji i współodpowiedzialność za kreowanie krajowego popytu. Zastępujemy orientację produkcyjną orientacją pro-konsumencką. Pokazujemy plantatorów, jako promotorów zdrowego stylu życia. Jest w tym pomysł i przeświadczenie, że warto. Potencjał tego, co producenci mają nam do powiedzenia jest większy niż powszechnie na świecie podziwiany ich potencjał produkcyjny. Czas na polskie superowoce! – mówi Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.