Bardzo dobry rok dla borówki w Polsce i polskiej borówki na świecie - podsumowanie sezonu (zdjęcia)

Autor: www.sadyogrody.pl 04 października 2017 12:14

Polska borówka ma świetną prasę. W mediach przez przypadki odmienia się sformułowania: owoc przyszłości, owoc XXI wieku, eksperci są zgodni, niezbędny w diecie każdego, podbiła serca konsumentów i rankingi najzdrowszych owoców. Sukces, z którego możemy być dumni jako Polacy i sukces szeroko komentowany wśród producentów, nie tylko owoców jagodowych, w tym Michała Lachowicza czy Zbigniewa Chołyka.

W materiałach Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej, powstałego przy Instytucie Żywności i Żywienia borówkę określono polskim dobrem narodowym. Obok komunikatów werbalnych jest wiele pozytywnych emocji, zdjęć oraz filmów, pokazujących współpracę, wymianę doświadczeń, sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę na świecie. To jest bardzo dobry rok dla borówki w Polsce i polskiej borówki na świecie – to powszechna opinia plantatorów.

Na świecie aż trzykrotnie branżowe media pisały o Polsce w kategoriach sukcesu i przełomu.

W lutym w relacjach z targów Fruit Logistica 2017 pisano o tym, że borówka stała się prawdziwą eksportową wizytówką naszego kraju. Zauważono też, że nie ma w Berlinie nacji liczniej reprezentowanej niż polscy producenci borówki.

W relacjach z marcowej Konferencji Borówkowej pisano o nowym polskim standardzie zbioru, bardziej wymagającym niż Global GAP i inne międzynarodowe normy. Polacy szybciej schładzają, dzięki czemu owoce są dłużej świeże. Doceniono, że Polish Berry Cooperative promuje wyższy standard zbioru borówki wśród polskich plantatorów. Ten fakt szeroko opisywano zarówno w Polsce jak i na świecie. 

W podsumowaniu sezonu dużo mówi się o polskiej ekspansji w Azji. To najbardziej konkurencyjny rynek, na którym sukces odbija się szerokim echem na całym świecie. 2017 to rok silnej polskiej obecności promocyjnej na rynkach Hongkongu, Singapuru i Malezji. Rok otwarcia współpracy z Wietnamem i Indiami. Polski sukces jest pierwszym newsem na stronach International Blueberry Organization.

- Polska borówka to przykład genialnego dostosowania się producentów do szansy rynkowej, jaka się wytworzyła. Co jeszcze ważniejsze, jest to produkt najwyższej jakości będący wizytówką Polski na wielu rynkach świata. Okazuje się, że rosnąca produkcja może być szansą na zdobywanie nowych rynków, a nie jak niektórzy sądzą zagrożeniem opłacalności.  Oby kolejne lata były równie owocne – mówi Michał Lachowicz, prezes grupy La-Sad.

- Eksportujemy do ponad 25 krajów na 4 kontynentach. W Azji jesteśmy obecni na 5 rynkach i chcemy wejść na kilka kolejnych. Od lat budujemy tu relacje handlowe, procentuje nasza obecność na targach i nowe produkty. W Azji wprowadziliśmy w tym roku nową linię premium +18 mm pod marką Berry Good - mówi Agata Małkiewicz, dyrektor sprzedaży PBC. - Stawiamy na branding i na komunikację kraju pochodzenia. Uruchomiliśmy pierwszy w Polsce fanpage dla konsumentów poza granicami kraju – Berry Good from Poland. Kolejne projekty promocyjne są tworzone z myślą o konsumentach polskiej borówki za granicą. Przykładem pierwsza edycja Berry Good Challenge 2017 – konkursu na kreatywne połączenie dwóch borówek, którego wyniki najszerszym echem odbiły się w Wietnamie, Indonezji i Malezji.  

- Byłem i jestem pod wrażeniem działalności plantatorów. Wszelkie akcje i różne działania promocyjne, o których jest na prawdę bardzo głośno, są w pełni profesjonalne. Po prostu - odpowiedni ludzie na odpowiednim miejscu! Bezwzględnie, dzięki tym wszystkim działaniom, borówka stała się polskim hitem eksportowym. Zdobywacie też wielu konsumentów w kraju. To było widać szczególnie w minionym sezonie. Współpraca producentów, jakość produktów i odpowiednie podanie owoców na rynek – to wg mnie źródło Waszego sukcesu! Serdeczne gratulacje! Oby każdy następny sezon dla producentów borówki był lepszy! – podsumował Zbigniew Chołyk, prezes grupy Stryjno Sad, szef konsorcjum LubApple.

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI