Anna Litwin, Blue Haskap: Największy problem jest ze zbytem jagody kamczackiej

Autor: Aneta Gwara-Tarczyńska / www.sadyogrody.pl 29 października 2019 16:03

Anna Litwin, Blue Haskap: Największy problem jest ze zbytem jagody kamczackiej fot. shutterstock

W opinii Anny Litwin rynek jagody w perspektywie pięciu lat rozwinie się. - Nie da się zapoznać konsumentów w jeden rok, to dłuższy proces. Już widzę większe zainteresowanie niż jeszcze rok temu, kiedy to nikt, żaden z lokalnych, małych przetwórców nie chciał kupić jagody kamczackiej. W tym roku słyszę od producentów, że udaje się sprzedać owoce do przetwórni co oznacza, że otwiera się kolejna furtka. W rozmowie z jednym z przetwórców usłyszałam, że kupi nawet 100 ton jagody jak będzie zapotrzebowanie z rynku. A takowe powstaje wtedy, kiedy konsument się tego domaga. A jak ma się domagać jak nie zna tych owoców? Koło się zamyka. Sezon na świeże owoce trwa bardzo krótko bo 2-4 tygodnie dlatego uważam, że trzeba pokazać jagodę w innej formie. Jagoda liofilizowana w mojej opinii jest super produktem, żeby pokazać konsumentom co to za owoc i jak smakuje – twierdzi rozmówczyni.

Przed nami – producentami ciągła praca u podstaw. Tam gdzie możemy częstujmy ludzi jagodą, opowiadajmy o właściwościach wtedy ten rynek sam się uruchomi. Konsumenci będą poszukiwać jagody kamczackiej, powstanie więcej takich manufaktur jak moja a wtedy więksi przetwórcy zobaczą, że jest popyt na jagodę i będą chcieli wprowadzić ją do swojego portfolio. Ponadto chciałabym podkreślić, że nie należy również przesadzać z ceną jagody. Moim zdaniem nie powinno schodzić się do poziomu poniżej 6 zł. Optymalny górny pułap cenowy może sięgnąć 8-9 zł/kg. Powyżej tej stawki nikt nie chce rozmawiać o zakupie jagody kamczackiej – podsumowała Anna Litwin.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.