W segmencie opakowań dla owoców i warzyw jest miejsce na innowacje

Autor: www.sadyogrody.pl 25 maja 2015 09:39

W segmencie opakowań dla owoców i warzyw jest miejsce na innowacje Tomasz Żebrowski, VP Corrugated Central Europe, Stora Enso

- Wymagania segmentu owoców i warzyw, w zakresie opakowań, są w głównej mierze kształtowane przez sklepy detaliczne i wielkopowierzchniowe. W tym sektorze stosowane są jednolite rozwiązania i konstrukcje pudeł, czego przykładem mogą być opakowania do owoców i warzyw heavy strong (skrzynki z tektury) - mówi Tomasz Żebrowski, VP Corrugated Central Europe, Stora Enso.

Jakie niestandardowe rozwiązania pojawiły się na rynku opakowań dla owoców i warzyw? Czy na tym polu producenci mają jeszcze miejsce na innowacje? 

- Miejsce na innowacje jest zawsze. Zdaniem specjalistów, 70 proc. wydatków na logistykę wewnętrzną jest związanych z masą produktów i wykorzystaniem przestrzeni. Każde zmniejszenie wagi i objętości opakowania w transporcie ma więc wpływ na koszty magazynowe i transportowe. Pracujemy więc nad tym, żeby opakowanie było jak najlżejsze, co ma także niebagatelne znaczenie dla personelu sklepu, który wykonuje olbrzymią ilość operacji. Optymalizujemy też design tak, aby opakowania miały konstrukcję ułatwiającą przenoszenie, żeby dawały się łatwo piętrować, ale też żeby łatwo je było z tego stocku zdjąć. Dlatego nasze wsparcie dla klienta w zakresie ograniczania kosztów – w tym kosztów transportu i minimalizowania ilości odpadów - oferujemy  już na etapie projektowania opakowania, o ile oczywiście uczestniczymy w tym procesie - mówi mówi Tomasz Żebrowski.

Opakowania Stora Enso uwzględniają różne elementy łańcucha dostaw np. łatwego rozpakowania, sprawnego handlingu w sklepach. - Ale też dążymy do tego, aby były one jak najbardziej efektywne w procesie pakowania u dostawcy czy producenta danego produktu. Wytwarzamy też coraz więcej opakowań gotowych na półkę, opakowań które realizują funkcje marketingowe i które mają bezpośredni wpływ na sprzedaż. W tym aspekcie ważna jest możliwość stosowania m.in. zaawansowanych technik druku. Bardzo ważny jest też czas reakcji i elastyczność procesów usługowych – np. projektowania opakowań – tak, aby jak najsprawniej były spełniane zmieniające się potrzeby klientów oraz cena. Dlatego staramy się, aby cały proces projektowania i produkcji opakowania był maksymalnie przyjazny dla klienta i dla personelu obsługującego różne procesy - dodaje ekspert.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

LOGISTYKA I OPAKOWANIA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM