Trendy na rynku owoców i warzyw

Autor: www.sadyogrody.pl 27 grudnia 2016 10:33

Trendy na rynku owoców i warzyw fot. shutterstock

- Rynek owoców i warzyw nadal będzie odnotowywał rosnące znaczenie trendu convenience, którego głównymi wyznacznikami są poszukiwanie wygody i oszczędność czasu. Wspomina o tym także jeden z globalnych trendów wyodrębnionych przez firmę Mintel na 2017 rok – Time is of the Essence (Bo Liczy się Czas), według którego nakłady czasowe wymagane do przygotowania posiłków będą miały znaczenie równie duże co właściwości odżywcze i skład produktów - zapewnia Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Zdaniem ekspertów czas staje się coraz cenniejszym zasobem, a styl życia bazujący na wielozadaniowości zwiększa zapotrzebowanie na produkty, które da się łatwo i szybko wykorzystać, ale będą mimo to świeże, wartościowe i uniwersalne.

- Codzienny tryb życia przyspiesza również w Polsce, zatem przekąskowe formaty on-the-go (do spożycia w biegu), a także te wcześniej przygotowane i gotowe do spożycia lub wymagające minimalnego wkładu pracy, jeżeli chodzi o dalszą obróbkę (np. produkty mrożone, gotowe mieszanki sałat, mieszanki do przygotowania smoothie, produkty sproszkowane itp.), zyskują na popularności. Badania firmy Mintel wskazują, że dla 44 proc. Polaków wygoda dotycząca przygotowania i/lub procesu gotowania ma kluczowy wpływ na wybór warzyw, które kupują. Również dwóch na dziesięciu respondentów mówi o tym, że warto zapłacić więcej za warzywa, które zostały już umyte i pokrojone - zapewnia Honorata Jarocka.

Dodatkowo, zdaniem ekspertki, obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na oświadczenia dotyczące jakości i bezpieczeństwa żywności. W efekcie rośnie zainteresowanie owocami i warzywami pochodzącymi z lokalnych upraw. - Ponad połowa konsumentów w Polsce (54 proc.) deklaruje, że byliby w stanie zapłacić wyższą cenę właśnie za lokalnie pozyskiwane owoce i warzywa. Co więcej, konsumenci doceniają również atuty, jakie oferują certyfikowane produkty organiczne. Według badań firmy Mintel, 32 proc. respondentów deklaruje, że byliby w stanie wydać większą sumę na organiczne owoce i warzywa - dodaje Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

LOGISTYKA I OPAKOWANIA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM