Trendy na rynku owoców i warzyw

Autor: www.sadyogrody.pl 27 grudnia 2016 10:33

Trendy na rynku owoców i warzyw fot. shutterstock

- Rynek owoców i warzyw nadal będzie odnotowywał rosnące znaczenie trendu convenience, którego głównymi wyznacznikami są poszukiwanie wygody i oszczędność czasu. Wspomina o tym także jeden z globalnych trendów wyodrębnionych przez firmę Mintel na 2017 rok – Time is of the Essence (Bo Liczy się Czas), według którego nakłady czasowe wymagane do przygotowania posiłków będą miały znaczenie równie duże co właściwości odżywcze i skład produktów - zapewnia Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Zdaniem ekspertów czas staje się coraz cenniejszym zasobem, a styl życia bazujący na wielozadaniowości zwiększa zapotrzebowanie na produkty, które da się łatwo i szybko wykorzystać, ale będą mimo to świeże, wartościowe i uniwersalne.

- Codzienny tryb życia przyspiesza również w Polsce, zatem przekąskowe formaty on-the-go (do spożycia w biegu), a także te wcześniej przygotowane i gotowe do spożycia lub wymagające minimalnego wkładu pracy, jeżeli chodzi o dalszą obróbkę (np. produkty mrożone, gotowe mieszanki sałat, mieszanki do przygotowania smoothie, produkty sproszkowane itp.), zyskują na popularności. Badania firmy Mintel wskazują, że dla 44 proc. Polaków wygoda dotycząca przygotowania i/lub procesu gotowania ma kluczowy wpływ na wybór warzyw, które kupują. Również dwóch na dziesięciu respondentów mówi o tym, że warto zapłacić więcej za warzywa, które zostały już umyte i pokrojone - zapewnia Honorata Jarocka.

Dodatkowo, zdaniem ekspertki, obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na oświadczenia dotyczące jakości i bezpieczeństwa żywności. W efekcie rośnie zainteresowanie owocami i warzywami pochodzącymi z lokalnych upraw. - Ponad połowa konsumentów w Polsce (54 proc.) deklaruje, że byliby w stanie zapłacić wyższą cenę właśnie za lokalnie pozyskiwane owoce i warzywa. Co więcej, konsumenci doceniają również atuty, jakie oferują certyfikowane produkty organiczne. Według badań firmy Mintel, 32 proc. respondentów deklaruje, że byliby w stanie wydać większą sumę na organiczne owoce i warzywa - dodaje Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

LOGISTYKA I OPAKOWANIA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.