Rusza kampania edukacyjna nt. przechowywania soków, napojów i wód

Autor: www.sadyogrody.pl / PAP 02 lipca 2015 15:16

Rusza kampania edukacyjna na temat prawidłowych zasad magazynowania i ekspozycji w placówkach handlowych napojów, wód i soków. Edukacja w tym segmencie jest bardzo istotna gdyż branża soków i napojów jest trudna do skontrolowania.

Jan Bondar z Państwowej Inspekcji Sanitarnej uważa, że edukowanie wszystkich podmiotów odpowiedzialnych za przechowywanie i dystrybuowania żywności, jest znacznie ważniejsze od ich kontrolowania i karania. Edukacja jest jego zdaniem o tyle istotna, że obszar detalicznej sprzedaży napojów, wód i soków ze względu na swoją skalę, jest bardzo trudna do kontrolowania.

- Żeby uzmysłowić sobie jak wielki jest to obszar, należy powiedzieć, że w zeszłym roku naszym nadzorem objęliśmy 426 tys. obiektów. Większość z nich to małe punkty handlowe, ale również 134 wytwórnie napojów bezalkoholowych, ponad 1000 przetwórni owocowo-warzywnych i 120 wytwórni wód mineralnych - opisywał.

Według Andrzeja Gantnera, dyrektora generalnego Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ), żywność oraz jej bezpieczeństwo jest sprawą bardzo wrażliwą. Dbałość o bezpieczeństwo i jakość produktu to wspólny obowiązek wszystkich uczestników łańcucha dystrybucji. Jak twierdzi, każdy z nas powinien mieć pewność, że to co bierze z półki, było dobrze przechowywane, a to co jest w środku, jest dokładnie tym co powinno być.

Organizatorami akcji jest Polska Federacja Producentów Żywności, która wraz z Państwową Inspekcją Sanitarną będzie edukować w tym zakresie dystrybutorów i sprzedawców.

WIĘCEJ NA TEMAT

LOGISTYKA I OPAKOWANIA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI