Pakowane porcje owoców i warzyw mogą być hitem sprzedaży

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 07 czerwca 2016 14:25

Pakowane porcje owoców i warzyw mogą być hitem sprzedaży fot. pixabay.com

Eksperymentowanie z pakowaniem krojonych warzyw i owoców w wygodnych formatach może być szansą dla producentów obecnych na rynku polskim. Badania firmy Mintel wykazały, że 4 na 10 Polaków kupowałoby więcej owoców i warzyw gdyby były one dostępne w niewielkich opakowaniach jako przekąski.

Założona w 1993 roku firma Marwit specjalizuje się w zdrowej żywności i sokach na bazie owoców i warzyw. Pogłębiając swoje powiązania z kategorią produktów prozdrowotnych i convenience, w lutym 2016 roku Marwit wypuścił na rynek przekąskę owocowo-warzywną Świeży Mix.

Świeży Mix sprzedawany jest w dwukomorowych pojemnikach w czterech wariantach smakowych. Każdy z nich zawiera cztery składniki. Dostępne kompozycje smakowe to: jabłko, winogrono, marchewka i pomidor; jabłko, śliwka, marchewka i papryka; jabłko, melon, marchewka i kalarepa, a także jabłko, ananas, marchewka i rzodkiewka. Świeży Mix skierowany jest nie tylko do osób, które chętnie sięgają po produkty owocowo-warzywne, ale ma być także odpowiedzią na wzrastające zapotrzebowanie polskich konsumentów na wygodne i mobilne przekąski.

Analitycy firmy Mintel zauważają, że podczas gdy podobne innowacje są dość dobrze znane w Europie Zachodniej, takie pozycjonowanie produktu na rynku polskim wciąż pozostaje nowością. Tylko kilka marek zdecydowało się do tej pory na sprzedaż owoców i warzyw w wielokomorowych opakowaniach. Były to np. Frutetto i Frubek firmy Eurosad, Fit&Easy firmy Green Factory, a także marki własne sprzedawane w sieciach Tesco, Biedronka i E.Leclerc.

Przekąski i produkty do spożycia „w biegu” stały się już integralną częścią menu sporej grupy Polaków. W czwartym kwartale 2015 roku połowa konsumentów przyznała, że je przekąski, aby zmniejszyć uczucie głodu między posiłkami. Zdrowie i dobre samopoczucie pozostaje ważnym czynnikiem wpływającym na zakup, ale tylko 26 proc. respondentów spożywa zalecane przez specjalistów przynajmniej pięć porcji owoców i warzyw dziennie. Na tej podstawie można stwierdzić, że wprowadzanie kolejnych innowacji w segmencie przekąsek pozwoli zwiększyć spożycie owoców i 

Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

LOGISTYKA I OPAKOWANIA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.