NWwR: Social media mają duży potencjał w budowaniu pozytywnego wizerunku rolnictwa



Farmer.pl - 08 listopada 2019 13:14


W czasie VII edycji Narodowych Wyzwań w Rolnictwie po raz pierwszy odbyła się sesja w pełni poświęcona działalności rolników w mediach społecznościowych. Podczas debaty, w której wzięli udział znani vlogerzy, influencerzy i eksperci rozmawialiśmy m.in. o tym, jaki potencjał mają kanały social media w budowaniu pozytywnego wizerunku rolnictwa i rolników wśród konsumentów - podaje farmer.pl.

Rolnicy są silnym i coraz lepiej słyszalnym głosem w social media. Nie brakuje rolniczych influencerów, którzy prezentują swoją codzienną pracę, testują maszyny i nagrywają wideoporadniki. Jednym z nich jest Mateusz Kulecki, znany jako „Kula”, który powiedział, że postanowił rozpocząć działalność w mediach społecznościowych, by pokazać rolnictwo z innej strony. 

- Chciałem pokazać to, co robię od podszewki, niczego nie retuszując. Takie reality show, tylko bez "show", czyli same informacji, pokazywanie tego, jak to rolnictwo wyglada naprawdę, chociaż zdaję sobie sprawę z tego, że większość moich filmików trafia głównie do rolników, to i tak uważam, że to ważne, zwłaszcza w dobie pojawia się w mediach wielu nieprawdziwych informacji na temat rolnictwa - mówi YouTuber. I dodaje:"Uważam, że rolnictwo ma ogromny potencjał. Mamy wiele do zaprezentowania i do zaoferowania. Nie mamy się czego wstydzić. W obecnych czasach rolnicy muszą być inteligentni, zaradni, więc trzeba to pokazywać, by przekonać do siebie społeczeństwo".

Jak ważna jest to praca przekonuje także Aleksandra Mrowiec z Polskiego Stowarzyszenia Ochrony Roślin, która zauważa, że wciąż wśród konsumentów panuje wiele krzywdzących opinii i uprzedzeń na temat rolnictwa i polskiej żywności.

Więcej na www.farmer.pl