Nowa technologia pakowania owoców i warzyw wkracza na polski rynek (zdjęcia)

Autor: www.sadyogrody.pl 13 czerwca 2016 12:16

W ostatnich latach w segmencie owoców i warzyw obserwujemy szereg innowacji w zakresie nowych opakowań mających na celu zwiększenie ich atrakcyjności handlowej, a także wydłużenia okresu przydatności do sprzedaży. Powód tego trendu można upatrywać w rosnącej z roku na rok konkurencji wśród producentów, a w konsekwencji rosnącej rywalizacji, już nie tylko na jakość oferowanych produktów, ale również na sposób zaprezentowania ich klientom.

W krajach EuropyZachodniej od killku lat rosnącym zainteresowaniem cieszy się technologia odgórnego zgrzewania pojemników folią termokurczliwą, tzw. topseal. Na rynku brytyjskim, jest ona rozpowszechniona już od 5-6 lat i obecnie pakuje się w nie niemal wszystkie owoce jagodowe, a także rosnące ilości innych owoców deserowych (m.in. czereśnie, brzoskwinie, winogrona) oraz przetworzonych (m.in. owoce krojone czy mrożonki). Poza Wielką Brytanią, technologia topseal rozwija się również w innych krajach europejskich m.in. w Holandii, Belgii czy Skandynawii.

W Polsce firmą, która stara się rozpowszechnić tego typu pakowanie jest Milbor PMC, która specjalizuje się dostarczaniu kompleksowych linii automatyzujących procesy sortująco-pakujące do segmentu owoców miękkich. Milbor PMC jest wyłącznym dystrybutorem firmy Packaging Automation, brytyjskiego lidera w produkcji maszyn zgrzewających, do pakowania segmentów owoców, warzyw i dań gotowych.

Według Piotra Milewskiego, prezesa zarządu Milbor PMC w Polsce trend na pakowanie owoców i warzyw w topseal dopiero nadchodzi. Producenci podpatrują swoich zachodnich kolegów, a sieci handlowe zaczynają badać, czy styl i forma tego pakowania się na naszym rynku przyjmie.

Najważniejszymi argumentami dla odbiorców jak i producentów owoców, idącymi za stosowaniem tego typu pakowania, jest przede wszystkim zwiększenie atrakcyjności handlowej samego produktu, przejrzystości opakowania dla klienta, oraz możliwość umieszczenia dodatkowej informacji marketingowej (brandingu) na folii. Co więcej, charakter tego pakowania uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję zewnętrzną w produkt, co jest bardzo korzystne dla sieci handlowych zwłaszcza w kontekście problemów z bezpieczeństwem żywności.

Dodatkowo za stosowaniem tego rodzaju pakowania przemawia możliwość wydłużenia przydatności handlowej owoców, czy warzyw, w pojemniku. Potwierdzają to badania, które dowodzą, że dobranie odpowiednich parametrów folii w zakresie mikroperforacji, umożliwia owocom i warzywom wytworzenie w pojemniku modyfikowanej atmosfery.

Według Piotra Milewskiego, topseal to technologia która przynosi korzyści zarówno dla odbiorców jak i producentów, więc nie ma wątpliwości, że rozpowszechnienie się jej w Polsce to tylko kwestia czasu.

 

WIĘCEJ NA TEMAT

LOGISTYKA I OPAKOWANIA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI