Jak pakować owoce i warzywa, by dobrze je sprzedać?

Autor: Albert Katana; www.sadyogrody.pl 09 lutego 2017 10:19

Jak pakować owoce i warzywa, by dobrze je sprzedać? fot. shutterstock

Design, strategia i jakość, czyli jak pakować, żeby sprzedać - wywiad ze specjalistą w zakresie opakowań owoców i warzyw, założycielem i dyrektorem firmy SILBO, p. Marcinem Śpiewokiem.

Panie dyrektorze, produkcją opakowań zajmuje się pan już niemal 20 lat. Jak wyglądała sytuacja na rynku opakowań, gdy pańska firma rozpoczynała działalność, i co się zmieniło od tego czasu?

Marcin Śpiewok: Początek mojej przygody z branżą opakowań miał miejsce w tym samym czasie kiedy do Polski zaczęto sprowadzać pierwsze poważne linie pakujące do warzyw i owoców. Opakowania które w tamtym czasie produkowano na naszym rodzimym rynku, były przeznaczone wyłącznie do pakowania ręcznego i nie nadawały się do stosowania w automatach pakujących. Powstała więc nisza, którą należało wypełnić i nasza firma została pierwszym krajowym dostawcą worków raszlowych na roli. W naszym asortymencie znajdowały się nie tylko wiodące wówczas worki 25kg, ale również worki 10,5kg i 2,5 kg!

Wzorując się na dużo lepiej rozwiniętych rynkach warzywno-owocowych w krajach Europy zachodniej, zrozumieliśmy, że przyszłością są małe opakowania, które dodatkowo, aby mogły być sprzedawane w sieciach handlowych, należy odpowiednio oznakować. Niezbędnym elementem każdego opakowania stał się wówczas kod kreskowy. Powstała więc idea własnej drukarni oraz połączenia foliowych etykiet z opakowaniami siatkowymi.

Od 19 lat nieustannie się rozwijamy, co zapewniło nam ugruntowaną pozycję na rynku krajowym i zagranicznym. Duży nacisk stawiamy na społeczną odpowiedzialność biznesu, jesteśmy autorem własnych rozwiązań opakowaniowych, do produkcji których stosujemy nowoczesną technologię. Posiadamy liczne patenty, a obecnie dostarczamy opakowania do czołowych sieci handlowych w całej Europie.

Od kilku lat nasza uwaga poświęcona jest głównie rozwiązaniom przyjaznym dla środowiska. Dlatego tam gdzie tylko jest to możliwe stosujemy materiały na bazie papieru, a naszym najważniejszym produktem stały się papierowe opakowania, używane w automatycznych procesach pakowania na pionowych i poziomych maszynach pakujących.

Ponieważ nasza ekologiczna strategia jest bardzo precyzyjna, w 2016 roku SILBO całkowicie wycofało ze swojej produkcji technologie oparte na rozpuszczalnikach.

Dziś wszystkie przetwarzane przez nas materiały, łącznie z foliami, drukujemy w technologii farb wodnych, zaś do laminacji używamy klejów na bazie wody.

Jesteśmy jedynym w Europie producentem opakowań do warzyw i owoców, który w ofercie ma opakowania które mogą uzyskać certyfikat kompostowalności na całe opakowanie, nie tylko na materiał z którego zostało wykonane.

Jak już wspomnieliśmy, możemy dziś kupić owoce i warzywa w małych opakowaniach. Można z nich przygotować jeden obiad, albo zjeść w ciągu jednego dnia. Konsument ma wrażenie, że za niewielką kwotę kupuje świeży produkt. Czy tak jest rzeczywiście? Czy opakowania, w które producenci pakują owoce i warzywa, zapewniają im świeżość?

Dzisiejsze rozwiązania opakowaniowe rzeczywiście oferują bardzo duże możliwości w zakresie ochrony produktu i zachowania jego jakości.

Niestety zdarzają się również ładne opakowania, których zawartość z różnych powodów jest bardzo złej jakości. Należy mieć na uwadze, że nie tylko opakowanie determinuje świeżość produktu. Istnieje szereg czynników które wpływają na świeżość spakowanych produktów, a opakowanie jest tylko jednym z nich. Zatem nawet najlepsze opakowanie nie zapewni świeżości produktu, jeżeli będzie niewłaściwie dobrane lub jeżeli w łańcuchu dostaw coś zawiedzie.

WIĘCEJ NA TEMAT

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.