Jak pakować owoce i warzywa, by dobrze je sprzedać?

Autor: Albert Katana; www.sadyogrody.pl 09 lutego 2017 10:19

Jak pakować owoce i warzywa, by dobrze je sprzedać? fot. shutterstock

Design, strategia i jakość, czyli jak pakować, żeby sprzedać - wywiad ze specjalistą w zakresie opakowań owoców i warzyw, założycielem i dyrektorem firmy SILBO, p. Marcinem Śpiewokiem.

Panie dyrektorze, produkcją opakowań zajmuje się pan już niemal 20 lat. Jak wyglądała sytuacja na rynku opakowań, gdy pańska firma rozpoczynała działalność, i co się zmieniło od tego czasu?

Marcin Śpiewok: Początek mojej przygody z branżą opakowań miał miejsce w tym samym czasie kiedy do Polski zaczęto sprowadzać pierwsze poważne linie pakujące do warzyw i owoców. Opakowania które w tamtym czasie produkowano na naszym rodzimym rynku, były przeznaczone wyłącznie do pakowania ręcznego i nie nadawały się do stosowania w automatach pakujących. Powstała więc nisza, którą należało wypełnić i nasza firma została pierwszym krajowym dostawcą worków raszlowych na roli. W naszym asortymencie znajdowały się nie tylko wiodące wówczas worki 25kg, ale również worki 10,5kg i 2,5 kg!

Wzorując się na dużo lepiej rozwiniętych rynkach warzywno-owocowych w krajach Europy zachodniej, zrozumieliśmy, że przyszłością są małe opakowania, które dodatkowo, aby mogły być sprzedawane w sieciach handlowych, należy odpowiednio oznakować. Niezbędnym elementem każdego opakowania stał się wówczas kod kreskowy. Powstała więc idea własnej drukarni oraz połączenia foliowych etykiet z opakowaniami siatkowymi.

Od 19 lat nieustannie się rozwijamy, co zapewniło nam ugruntowaną pozycję na rynku krajowym i zagranicznym. Duży nacisk stawiamy na społeczną odpowiedzialność biznesu, jesteśmy autorem własnych rozwiązań opakowaniowych, do produkcji których stosujemy nowoczesną technologię. Posiadamy liczne patenty, a obecnie dostarczamy opakowania do czołowych sieci handlowych w całej Europie.

Od kilku lat nasza uwaga poświęcona jest głównie rozwiązaniom przyjaznym dla środowiska. Dlatego tam gdzie tylko jest to możliwe stosujemy materiały na bazie papieru, a naszym najważniejszym produktem stały się papierowe opakowania, używane w automatycznych procesach pakowania na pionowych i poziomych maszynach pakujących.

Ponieważ nasza ekologiczna strategia jest bardzo precyzyjna, w 2016 roku SILBO całkowicie wycofało ze swojej produkcji technologie oparte na rozpuszczalnikach.

Dziś wszystkie przetwarzane przez nas materiały, łącznie z foliami, drukujemy w technologii farb wodnych, zaś do laminacji używamy klejów na bazie wody.

Jesteśmy jedynym w Europie producentem opakowań do warzyw i owoców, który w ofercie ma opakowania które mogą uzyskać certyfikat kompostowalności na całe opakowanie, nie tylko na materiał z którego zostało wykonane.

Jak już wspomnieliśmy, możemy dziś kupić owoce i warzywa w małych opakowaniach. Można z nich przygotować jeden obiad, albo zjeść w ciągu jednego dnia. Konsument ma wrażenie, że za niewielką kwotę kupuje świeży produkt. Czy tak jest rzeczywiście? Czy opakowania, w które producenci pakują owoce i warzywa, zapewniają im świeżość?

Dzisiejsze rozwiązania opakowaniowe rzeczywiście oferują bardzo duże możliwości w zakresie ochrony produktu i zachowania jego jakości.

Niestety zdarzają się również ładne opakowania, których zawartość z różnych powodów jest bardzo złej jakości. Należy mieć na uwadze, że nie tylko opakowanie determinuje świeżość produktu. Istnieje szereg czynników które wpływają na świeżość spakowanych produktów, a opakowanie jest tylko jednym z nich. Zatem nawet najlepsze opakowanie nie zapewni świeżości produktu, jeżeli będzie niewłaściwie dobrane lub jeżeli w łańcuchu dostaw coś zawiedzie.

WIĘCEJ NA TEMAT

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM