Automatyczne ciągniki zrewolucjonizują rynek?

$data.author.description Autor: www.farmer.pl 01 marca 2017 11:17

Automatyczne ciągniki zrewolucjonizują rynek? Case IH ACV, fot. Case IH

Podczas targów SIMA 2017 miała miejsce europejska premiera autonomicznego ciągnika Case IH ACV. Choć jest to na razie jedynie koncept, to firma wiąże z rozwojem tego typu technologii duże nadzieje, jako poprawiającej wydajność i opłacalność produkcji - czytamy w serwisie www.farmer.pl.

Autonomiczny pojazd koncepcyjny (ACV) marki Case IH został zaprezentowany kilka miesięcy temu w USA. Traktor powstał na bazie ciągnika z serii Magnum, ale od tradycyjnych maszyn różni się znacząco już na pierwszy rzut oka – brakuje mu kabiny, wygląda więc bardzo nienaturalnie. Ale kabina nie jest mu potrzebna, bo przecież maszyna pracuje bez operatora. Jest sterowany i monitorowany za pomocą nowoczesnych systemów kontroli i bezpieczeństwa. Przez wyeliminowanie pracy człowieka – według twórców koncepcji – maszyna zdecydowanie zwiększy wydajność rolnictwa na całym świecie, a ponadto mieć korzystny wpływ na ekologię i polepszyć warunki pracy.

Długie godziny pracy operatora ciągnika na polu wpływają negatywnie na jego koncentrację i sposób zarządzania ciągnikiem i maszyną. Problemem staje się też zatrudnienie odpowiednio wykwalifikowanych i zaangażowanych kierowców. System powstał właśnie m.in. po to, aby odciążyć traktorzystów i ich pracodawców i zwiększyć intensywność pracy na przykład w czasie sprzyjającej dla danego zabiegu polowego pogody. Autonomiczny pojazd koncepcyjny (ACV) może zostać wprowadzony do floty maszyn i współpracować z innymi maszynami, a nawet samodzielnie dostosowywać się do warunków pogodowych.

- W pojeździe ACV ciągle mamy wiele z tradycyjnych technologii stosowanych we współczesnych ciągnikach; wykorzystuje on sieć RTK, czyli super dokładny system nawigacji GPS, umożliwiający prowadzenie maszyny po równoległych ścieżkach z dokładnością poniżej 2,5 cm, który już jest używany przez wielu rolników w celu zmniejszenia ilości nakładek i nieobrobionych fragmentów pola, aby pomiędzy przejazdami nie przekraczały one pasa o tej szerokości maksymalnej - wyjaśnia Dan Stuart z Case IH.

Więcej czytaj na www.farmer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI