Zrzeszenie producentów borówki Polish Berry Cooperative rusza na podbój świata

Autor: Puls Biznesu 12 stycznia 2016 08:58

Zrzeszenie producentów borówki Polish Berry Cooperative rusza na podbój świata Producenci borówki amerykańskiej wierzą w rosnący apetyt Azji; fot. shutterstock.com

Producenci polskiej borówki amerykańskiej zrzeszeni pod szyldem Berry Good ruszają na podbój świata. Mają około 20 proc. krajowej produkcji i wierzą w rosnący apetyt Azji - informuje „Puls Biznesu”.

Polskie Jagody, Elliot i Berry Group stworzyły Polish Berry Cooperative i szyld Berry Good. Dominika Kozarzewska, prezes Polskich Jagód podkreśla, że producenci mają 24 plantacje, 400 hektarów upraw, 3 tys. ton borówek oraz eksport do około 20 krajów, również tak odległych, jak Malezja, Singapur czy Japonia.

Dorota Zęgota, prezes Podkarpackiej Grupy Producentów Borówki Elliot zaznacza zaś, że razem producenci są znacznie silniejsi, a Polska jest największym producentem borówek w Europie, więc jako największa grupa w Polsce będziemy też czołowym dostawcą z rynku europejskiego.

Cała krajowa produkcja — według szacunków Berry Group — to 16 tys. ton o wartości ok. 260 mln zł (w cenach producenta), z czego 80-85 proc. wyjeżdża z kraju.

Czytaj więcej w „Pulsie Biznesu”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI