Wiceprezes ARR: Sukces eksportu polskiej żywności to wynik ciężkiej pracy

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 09 października 2015 13:37

Wiceprezes ARR: Sukces eksportu polskiej żywności to wynik ciężkiej pracy Lucjan Zwolak, wiceprezes Agencji Rynku Rolnego; fot. PTWP

- Podstawą sukcesu eksportu polskich produktów rolno-spożywczych jest ciężka praca rolników, przetwórców, a także eksporterów. Bez tego nie byłoby tak dobrych wyników - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Lucjan Zwolak, zastępca prezesa Agencji Rynku Rolnego (ARR).

Zastępca prezesa Agencji Rynku Rolnego podkreśla, że polska żywność ma szczególne walory, a polski przemysł rolno-spożywczy jest bardzo nowoczesny.

- Polska żywność jest zdrowa, produkowana w dużym stopniu w sposób tradycyjny. Mamy o wiele niższe poziomy zużycia nawozów sztucznych i środków ochrony roślin. Dzięki temu mamy dobre produkty roślinne. (...) Mamy bardzo nowoczesny przemysł rolno-spożywczy m.in. dzięki efektywnemu wykorzystaniu środków z Unii Europejskiej nasi przetwórcy przeskoczyli jeden poziom technologiczny. W tej chwili pod względem technologicznym polskie przetwórnie znajdują się na najwyższym europejskim poziomie. Dzięki temu mamy bardzo dobre produkty – przyznaje Lucjan Zwolak w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Polska żywność ciągle jest konkurencyjna cenowo w stosunku do produktów z innych państw. W przekonaniu Zwolaka wszystko to razem składa się na walory eksportowe potrzebne do uzyskiwania przewag.

Jesteśmy członkiem Unii Europejskiej w związku z czym wiążą nas określone rygory. Nie możemy prowadzić odrębnego krajowego wsparcia dla eksportu, nie możemy prowadzić wsparcia bezpośrednio produktowego. Możemy tylko pośrednio wspierać eksporterów.

W ostatnich lat polskie organizacje branżowe pozyskują średnio po około 20 proc. wszystkich środków unijnych na duże kampanie promocyjne. Jak podkreśla prezes Zwolak już teraz nasze kampanie są wielkości od kilku do nawet kilkunastu milionów euro i trwają po 3-4 lata.

Oprócz kampanii unijnych, które promują żywność pochodzącą ze wspólnoty, ARR prowadzi także inne działania wspierające pośrednio polskich eksporterów.

Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI