Warto postawić na ofertę dla HoReCa - wywiad z właścicielem Hurtowni Owoców i Warzyw Bukat

Autor: Albert Katana, www.sadyogrody.pl 05 stycznia 2018 11:03

Warto postawić na ofertę dla HoReCa - wywiad z właścicielem Hurtowni Owoców i Warzyw Bukat fot. materiały prasowe

O Hurtowni Owoców i Warzyw Bukat, kierunkach sprzedaży, ofercie dla HoReCa oraz potencjale sprzedaży eko owoców i warzyw mówi w rozmowie z serwisem sadyogrody.pl Grzegorz Bukato, właściciel Firmy.

Albert Katana: Niedawno podpisaliście Państwo list intencyjny w sprawie nabycia większościowego pakietu akcji firmy Liachczowskij Konserwnyj Kombinat z Białorusi. Białoruś oferuje inwestorom z Polski znaczące ułatwienia w działalności gospodarczej. Czy to dobre miejsce do inwestowania?

Grzegorz Bukato: Jeszcze nie rozpoczęliśmy tam biznesu, trochę się to wszystko przeciąga, więc, powiem panu, sam jeszcze nie wiem...

Dlaczego zdecydowaliście się na współpracę z tą konkretną firmą z Lachowicz?

Zdecydowała dosyć dobra sytuacja ekonomiczna, długoterminowe kontrakty na rynek białoruski i rosyjski. Jeśli byśmy sfinalizowali tę transakcję, na pewno będziemy chcieli wejść na te rynki.

W Polsce Hurtownia Bukat działa w Warszawie, Łodzi i Lublinie, waszymi klientami jest kilkaset firm. Już po 10 latach działalności powiększyliście ponad czterokrotnie powierzchnię magazynową. Pański przepis na sukces to…?

Ciężka praca, dobra znajomość rynku… Trzeba też mieć trochę szczęścia i wyczucie rynku. Rynek owoców i warzyw świeżych jest bardzo ciężki, trzeba umieć się na nim poruszać.

Specjalizujecie się w ofercie HoReCa. Czy zaspokajanie potrzeb tego sektora w Polsce daje wciąż duże możliwości rozwoju firm – dostawców?

Ten rynek cały czas dynamicznie rośnie, co stwarza możliwości rozwoju firm działających w tym sektorze. Wzrasta ilość placówek, szczególnie restauracji, które też mają coraz więcej klientów, przynajmniej w Warszawie coraz więcej ludzi je na mieście. Z drugiej strony restauratorzy biorą produkty przetworzone, żeby szybciej można było przygotować produkt. Sytuacja na rynku pracy jest taka, że coraz trudniej o pracownika, dlatego restauratorzy ratują się ograniczaniem czasu produktów.

Dużą rolę w przypadku naszej firmy, ze względu na profil działalności, odgrywa też moda na świeże owoce i warzywa.

Planujecie dalszą ekspansję na tym rynku?

Ekspansja to za duże słowo, ale oprócz trzech miast wymienionych wcześniej przez pana, od pół roku działamy także w Poznaniu.

Jak wygląda współpraca Hurtowni z sieciami handlowymi? Gdzie można znaleźć Wasze produkty?

Współpracujemy z kilkoma mniejszymi sieciami: Simply, Frisco – być może największym sklepem internetowym w Polsce, trochę z siecią Carrefour Express.

Wchodzicie w rozwijający się rynek eko-żywności, na liście macie już 35 pozycji eko owoców i warzyw. Poza tym macie w ofercie tak „egzotyczny” asortyment jak kwiaty jadalne i mikrozioła… Widzicie w tym przyszłość, czy to po prostu element nadążania za modą?

To jeden z elementów nadążania za klientem. Kwiaty jadalne i mikrozioła są obecnie bardzo popularne, restauratorzy chcą mieć je w swojej ofercie. Natomiast z produktami ekologicznymi ciężko się przebić. I to nie cena jest tu problemem, ale podaż. Nie ma zorganizowanego rynku eko w Polsce, podaż jest niska, nikt nie jest w stanie zabezpieczyć mi dostaw przez cały rok. Owoce i warzywa ekologiczne to produkt sezonowy, a to się kłóci z polityką restauracji, które chcą mieć produkt w swojej ofercie przez cały rok.

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.