Warto postawić na ofertę dla HoReCa - wywiad z właścicielem Hurtowni Owoców i Warzyw Bukat

Autor: Albert Katana, www.sadyogrody.pl 05 stycznia 2018 11:03

Warto postawić na ofertę dla HoReCa - wywiad z właścicielem Hurtowni Owoców i Warzyw Bukat fot. materiały prasowe

O Hurtowni Owoców i Warzyw Bukat, kierunkach sprzedaży, ofercie dla HoReCa oraz potencjale sprzedaży eko owoców i warzyw mówi w rozmowie z serwisem sadyogrody.pl Grzegorz Bukato, właściciel Firmy.

Albert Katana: Niedawno podpisaliście Państwo list intencyjny w sprawie nabycia większościowego pakietu akcji firmy Liachczowskij Konserwnyj Kombinat z Białorusi. Białoruś oferuje inwestorom z Polski znaczące ułatwienia w działalności gospodarczej. Czy to dobre miejsce do inwestowania?

Grzegorz Bukato: Jeszcze nie rozpoczęliśmy tam biznesu, trochę się to wszystko przeciąga, więc, powiem panu, sam jeszcze nie wiem...

Dlaczego zdecydowaliście się na współpracę z tą konkretną firmą z Lachowicz?

Zdecydowała dosyć dobra sytuacja ekonomiczna, długoterminowe kontrakty na rynek białoruski i rosyjski. Jeśli byśmy sfinalizowali tę transakcję, na pewno będziemy chcieli wejść na te rynki.

W Polsce Hurtownia Bukat działa w Warszawie, Łodzi i Lublinie, waszymi klientami jest kilkaset firm. Już po 10 latach działalności powiększyliście ponad czterokrotnie powierzchnię magazynową. Pański przepis na sukces to…?

Ciężka praca, dobra znajomość rynku… Trzeba też mieć trochę szczęścia i wyczucie rynku. Rynek owoców i warzyw świeżych jest bardzo ciężki, trzeba umieć się na nim poruszać.

Specjalizujecie się w ofercie HoReCa. Czy zaspokajanie potrzeb tego sektora w Polsce daje wciąż duże możliwości rozwoju firm – dostawców?

Ten rynek cały czas dynamicznie rośnie, co stwarza możliwości rozwoju firm działających w tym sektorze. Wzrasta ilość placówek, szczególnie restauracji, które też mają coraz więcej klientów, przynajmniej w Warszawie coraz więcej ludzi je na mieście. Z drugiej strony restauratorzy biorą produkty przetworzone, żeby szybciej można było przygotować produkt. Sytuacja na rynku pracy jest taka, że coraz trudniej o pracownika, dlatego restauratorzy ratują się ograniczaniem czasu produktów.

Dużą rolę w przypadku naszej firmy, ze względu na profil działalności, odgrywa też moda na świeże owoce i warzywa.

Planujecie dalszą ekspansję na tym rynku?

Ekspansja to za duże słowo, ale oprócz trzech miast wymienionych wcześniej przez pana, od pół roku działamy także w Poznaniu.

Jak wygląda współpraca Hurtowni z sieciami handlowymi? Gdzie można znaleźć Wasze produkty?

Współpracujemy z kilkoma mniejszymi sieciami: Simply, Frisco – być może największym sklepem internetowym w Polsce, trochę z siecią Carrefour Express.

Wchodzicie w rozwijający się rynek eko-żywności, na liście macie już 35 pozycji eko owoców i warzyw. Poza tym macie w ofercie tak „egzotyczny” asortyment jak kwiaty jadalne i mikrozioła… Widzicie w tym przyszłość, czy to po prostu element nadążania za modą?

To jeden z elementów nadążania za klientem. Kwiaty jadalne i mikrozioła są obecnie bardzo popularne, restauratorzy chcą mieć je w swojej ofercie. Natomiast z produktami ekologicznymi ciężko się przebić. I to nie cena jest tu problemem, ale podaż. Nie ma zorganizowanego rynku eko w Polsce, podaż jest niska, nikt nie jest w stanie zabezpieczyć mi dostaw przez cały rok. Owoce i warzywa ekologiczne to produkt sezonowy, a to się kłóci z polityką restauracji, które chcą mieć produkt w swojej ofercie przez cały rok.

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM