VIII FRSiH: Perspektywy rozwoju eksportu są bardzo dobre

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 04 listopada 2015 11:34

Sieci handlowe poprzez swoje kanały dystrybucji mocno przyczyniły się do wzrostu polskiego eksportu. Obecnie sprzedaż wynosi 10 mld zł. Poziom rośnie z roku na rok – mówiła Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Izby Handlu i Dystrybucji, w takcie debaty „Go Global. Polski przemysł spożywczy na ścieżce do globalizacji” podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zdaniem prezes POHiD nie na wszystkich rynkach udaje się tak działać. Trudności występują w Czechach oraz na Słowacji, gdzie stosowany jest protekcjonizm. Niemniej sieci handlowe współpracują z producentami, dzięki czemu przyczyniają się do wzrostu eksportu.

- Wspólnie z producentami żywności wykonaliśmy ogrom pracy, aby polskie produkty przebiły się na obce rynki. Wielu firmom pomogliśmy zaistnieć na rynkach zagranicznych. Dzisiaj wiele firm rozwija się i dalej zdobywa rynek – podkreśliła.

Renata Juszkiewicz zauważyła, że dużym wyzwaniem są kosztowne inwestycje w marketing. - By zaistnieć na danym rynku trzeba zainwestować znaczące fundusze w marketing. Jest to poważne ograniczenie. Ciągle jednak poszerzamy nasze działania – przekonywała.

- Niewykluczone, że poziom eksportu rolno-spożywczego będzie powiązany z ograniczeniami na rodzimym rynku. Mam tu na myśli rozwiązania, które chcą wprowadzić politycy, a które wpłyną na funkcjonowanie handlu. Zobaczymy w jaki sposób przełożą się na poziom eksportu – mówiła Juszkiewicz.

Czytaj więcej w serwisie www.portalspozywczy.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI