Trwa kampania promocyjna polskich jabłek w Egipcie



sadyogrody.pl/ZSRP - 27 września 2018 15:33


Związek Sadowników RP informuje, że już od ponad roku w Algierii i Egipcie realizowana jest  kampania informacyjno-promocyjna pt. „Czas na jabłka z Europy”. Ma ona na celu rozpropagowanie na tamtejszych rynkach europejskich jabłek, w tym jabłek grójeckich wpisanych do rejestru unijnego jako Chronione Oznaczenie Geograficzne.

Kampania obejmuje promocję walorów odżywczych i jakości, świeżych oraz przetworzonych jabłek a najważniejsze działania polegają na nawiązywaniu kontaktów handlowych z tamtejszymi partnerami.

W ramach kolejnych działań kampanii w połowie września przedstawiciele kilku polskich grup producenckich wzięli udział w targach SAHARA EXPO w Kairze. 

- Pierwszego dnia podczas oficjalnego otwarcia polskie stoisko odwiedził Jego Ekscelencja dr. Ezz El-Din Abu Steit, Minister Rolnictwa Egiptu. Minister, jak sam powiedział, spotkał się z  delegacją kampanii w celu zbadania sposobów współpracy i wzmocnienia stosunków gospodarczych między naszymi krajami. Zwrócił uwagę, jak ważne jest nawiązanie kontaktów i zacieśnienie relacji handlowych  między polskimi eksporterami jabłek, a importerami  i ekspertami ds. żywienia na rynku egipskim - poinformował Związek Sadowników RP.

Z rozmów wynikało, że egipski konsument najbardziej zainteresowany jest odmianami słodkimi o dużej jędrności. Egipt to duży rynek, ma ponad 90 mln mieszkańców, tym bardziej napawa optymizmem zainteresowanie naszymi jabłkami. Pomimo odległości i związanych z tym kosztów logistycznych rynek egipski budzi nadzieję, tym bardziej, że eksport będzie miał jak zwykle kluczowe znaczenie, zwłaszcza gdy zbiory jabłek w Polsce, w tym sezonie, prognozuje się na około 4,480 mln ton.