Tesco dzięki przecenom w ciągu 8 miesięcy uratowało ponad 15 tys. ton żywności

Autor: www.sadyogrody.pl 27 listopada 2019 15:14

Tesco dzięki przecenom w ciągu 8 miesięcy uratowało ponad 15 tys. ton żywności fot. shutterstock.com

Na świecie prawie 1/3 nadającej się do spożycia żywności zostaje wyrzucona. Tesco od lat walczy z marnowaniem żywności na różnych płaszczyznach. Jednym z najbardziej efektywnych rozwiązań są przeceny produktów, dzięki którym Tesco tylko w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy uratowało ponad 15 tys. ton żywności.

Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi problemu marnowania żywności. Z tego powodu w ostatnim czasie największe sieci handlowe podejmują temat walki z marnowaniem. Co może zrobić sklep, w którym produkty zbliżają się do daty przydatności? Najlepszym rozwiązaniem jest przecenianie tych właśnie produktów, by mocniej zainteresować klientów zakupem. Takie rozwiązanie oznacza, iż produkty, które mogłyby się zmarnować i zostać wyrzucone jeszcze w sklepie – trafiają do koszyków klientów, którzy zachęceni niższą ceną zrobią z nich dobry pożytek.

Ten popularny trend nie jest jednak nowością dla Tesco. Już od wielu lat półka przecen jest stałym elementem sklepów sieci handlowej. Co miesiąc prawie 2 tysiące ton żywności jest sprzedawane w obniżonej cenie, dzięki czemu nie ulega zmarnowaniu. Od początku bieżącego roku finansowego, czyli w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy, Tesco Polska uratowało w ten sposób łącznie ponad 15 tysięcy ton. Do najczęściej przecenianych produktów należą warzywa i owoce – każda kategoria w wadze niemal 4 tysięcy ton oraz nabiał – ponad 1,5 tysiąca ton.

- Obniżona cena zachęca klientów do zakupów i pozwala ograniczać skalę marnowania w sklepach. Kształtuje także pozytywne zwyczaje - zaczynamy inaczej patrzeć na żywność, którą mamy w domach. Uczymy się efektywnie wykorzystywać produkty ze zbliżającą się datą przydatności, więc zmniejszamy skalę marnowania w naszych domach – podkreśla Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Przeceny produktów to tylko jeden z kanałów wpływających na ograniczanie marnowania żywności w sieci sklepów. Gdy nadwyżka żywności nie zostanie sprzedana, a produkty spożywcze wciąż nadają się do spożycia przez ludzi, zostają przekazane najbardziej potrzebujących. Kluczowa wówczas dla Tesco jest współpraca z lokalnymi Bankami Żywności, Caritas Polska i lokalnymi organizacjami charytatywnymi. Z kolei produkty nie nadające się do spożycia przez ludzi, Tesco przekazuje organizacjom pomagającym zwierzętom - jako „Duża pomoc dla małych przyjaciół”.

Co roku na świecie marnuje się aż 30% wytworzonej żywności. To oznacza, że ponad miliard gotowych do spożycia produktów nigdy nie trafi na stoły. W Polsce na jednego mieszkańca przypada średnio 235 kg żywności zmarnowanej w ciągu roku. To nie tylko pieniądze, które mogłyby zostać zaoszczędzone, ale także ogromne straty dla naszej planety. Bowiem marnowanie żywności przekłada się na 8% emisję gazów cieplarnianych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.