Szef Appolonii: Putin zrobił wiele dobrego dla polskiego sadownictwa

Autor: www.sadyogrody.pl 27 października 2015 09:05

Szef Appolonii: Putin zrobił wiele dobrego dla polskiego sadownictwa Michał Lachowicz, prezes konsorcjum grup producenckiej Appolonia oraz szef grupy La-Sad

- Embargo spowodowało coś co było nam bardzo potrzebne, a mianowicie reklamę w całym świecie. Władimir Putin nawet sam dobrze nie wie, jak wiele zrobił dla polskiego sadownictwa. Z jakiś przyczyn to nie papryka, pieczarka czy pomidor stały się symbolem embarga, tylko jabłko – i to nie holenderskie czy włoskie, ale właśnie polskie - mówi w wywiadzie dla serwisu www.sadyogrody.pl, Michał Lachowicz, prezes konsorcjum grup producenckiej Appolonia oraz szef grupy La-Sad.

- Polskie jabłka stały się międzynarodowym symbolem rosyjskiego embarga. A medialnie temat był mocno eksploatowany – reportaże o jabłkach i wywiady z przedstawicielami Appolonii robiły nie tylko stacje europejskie, ale także chiński czy Al-Dżazira - dodaje Michał Lachowicz.

Jego zdaniem, embargo na pewno poszerzy świadomość polskich sadowników dotyczącą wymagań na rynkach zbytu poza Rosją. - I nawet jeśli nasze jabłka nie spełniają wymagań czy to koloru czy smaku na danym rynku, to dobrze jest o tym się dowiedzieć, aby zaoszczędzić sobie trudu i pieniędzy związanych z udziałem w imprezach targowych w danym regionie - mówi szef Appolonii.

Jak podkreśla, rosyjskie embargo pozwoliło też uświadomić sobie, że nic nie jest dane na zawsze. - W perspektywie wciąż rosnącej produkcji jabłek na Ukrainie, w Serbii czy w Rosji, musimy wykonać jakieś działania wyróżniające nasze owoce, ponieważ ilością i ceną, to my już za wiele rynków nie zdobędziemy - przyznaje Michał Lachowicz.

- Nawet jak wrócimy do równowagi po embargu, to będzie to już nowy rynek i nowa rzeczywistość. Znajdujemy się w bardzo ciekawej sytuacji na rynku jabłek. Jednym to zmotywuje, innych przestraszy. Efekty sprawdzimy za kilkanaście lat - podsumowuje.

Appolonia to zrzeszenie sadownicze z okolic Grójca. To nie tylko potężna firma handlowa (prawdopodobnie trzecia pod względem wielkości w UE), ale także marka polskich jabłek, którą chcą wykreować takie grupy, jak: Sadeks, Polsad, Twój Owoc, Applex oraz La Sad. Konsorcjum Appolonia – oprócz grup-założycieli – zrzesza 19 podmiotów z czterech województw. Jest także platformą wymiany informacji jej członków oraz wzajemnej pomocy prawnej i administracyjnej.

Michał Lachowicz, prezes Appolonii będzie prelegentem sesji "Rynek Owoców i Warzyw" w ramach konferencji "Sady i Ogrody" na Stadionie PGE Narodowy 19 listopada br. Kliknij i dowiedz się więcej o imprezie! Zapraszamy!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM