Szef Appolonii: Przekonamy Chińczyków do polskich jabłek!

Autor: Krystyna Zagórska/ www.sadyogrody.pl 26 września 2016 09:15

Szef Appolonii: Przekonamy Chińczyków do polskich jabłek! Michał Lachowicz, prezes konsorcjum Appolonia i szef grupy La-Sad./ fot. PTWP

- Polskie jabłka mają stanowić alternatywę zdrowego produktu i nawet jeśli nasze odmiany są nieznane w Chinach to przy odpowiednim przekazie marketingowym i odpowiednim podejściu partnera możemy przekonać Chińczyków do polskich jabłek – mówi w rozmowie z serwisem www.sadyogrody.pl, Michał Lachowicz, prezes konsorcjum Appolonia i szef grupy La-Sad.

- Czy polski konsument lubi takie odmiany jak ‘Topaz’ czy ‘Sawa’? Odmiany te są niszowe w Polsce, ale bardzo popularne w produkcji ekologicznej i sprzedawane po wysokich cenach. Polskie jabłka smakują trochę inaczej od chińskich. W opinii tamtejszych konsumentów nasze owoce są zdrowe, certyfikowane i pochodzą ze zdrowego środowiska, w przeciwieństwie do ich rodzimego produktu – mówi prezes Appolonii.

- Kraje azjatyckie, nie tylko Chiny, lecz również Wietnam, Indie czy Singapur to bardzo perspektywistyczne rynki, z którymi częściowo już współpracujemy i tą współpracę będziemy dalej rozwijać – zaznacza Michał Lachowicz.

Przypomina, że Appolonia ze swoją ofertą handlową jest już obecna w Chinach od 4 lat. – Doskonale znamy ten rynek i jesteśmy przygotowani do działania. Będziemy konkurować z dość egzotycznymi krajami jak RPA, Chile, Nowa Zelandia czy Stany Zjednoczone. Chiny to wymagający rynek i dla rozwoju pozycji przedsiębiorstwa za pomocą marki czy logistyki jest potrzebny partner miejscowy, o czym przekonaliśmy się już w Wietnamie, gdzie mamy kluczowych klientów – tłumaczy ekspert.

W Polsce rozpoczyna się trzecia rewolucja sadownicza. – To rewolucja nieponoszenia strat, a nie zwiększania zysków. Takie działania do tej pory były przeważnie powodowane perspektywą zysków, lecz na dzień dzisiejszy musimy dokonać rewolucji po to, aby nie stracić i jest to najtrudniejsze do wykonania, ponieważ przy obecnej trudnej sytuacji i nie wzrastających przychodach musimy ponosić dodatkowe koszty – mówi prezes Appolonii.

- Nadchodzący sezon będzie równie ciężki. Problemem wielu sadowników jest nietypowa jakość jabłka, w wyniku uszkodzeń gradowych. Zapowiada się rok dobrych zbiorów i owoce trzeba będzie zagospodarować – dodaje.

Zdaniem Michała Lachowicza, polscy sadownicy będą dalej poszerzać produkcję z nadzieją na powstanie dodatkowego popytu, bądź z nadzieją odpuszczenia przez Rosję. - Należy pamiętać, że przy obecnych ilościach nasadzeń i obecnej polityce tego kraju, gdzie tamtejsze władze są zadowolone embarga, nawet gdyby w przyszłym roku uruchomiono rynek to będzie zupełnie inny handel. Rosyjski rynek na dzień dzisiejszy dla nas jest już skończony – podkreśla szef Appolonii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.