Szef Appolonii: Oferowanie coraz tańszych owoców nie ma sensu

Autor: www.sadyogrody.pl 13 listopada 2015 09:01

Szef Appolonii: Oferowanie coraz tańszych owoców nie ma sensu Michał Lachowicz, prezes konsorcjum grup producenckiej Appolonia oraz szef grupy La-Sad

- Próby zdobywania nowych rynków poprzez oferowanie coraz tańszych owoców nie mają sensu. Marketing, podejście do klienta i siatka sprzedaży to podstawy nowoczesnego biznesu w branży sprzedaży owoców. Trzeba myśleć długoterminowo, a nie liczyć na transakcje spotowe i niepewnych partnerów, z jakimi wielu sadowników i grup miało ostatnio do czynienia - mówi w wywiadzie dla serwisu www.sadyogrody.pl, Michał Lachowicz, prezes konsorcjum grup producenckiej Appolonia oraz szef grupy La-Sad.

- Wysłaliśmy już pierwsze próbki owoców do Indii. Współpracujemy także z partnerami z Kataru, ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Singapuru, ze wszystkich krajów WNP i krajów europejskich, krajów Afryki Północnej – Algierii, Maroko, Egiptu. Nasze jabłka trafiły także do Kanady. Mamy także zapytania z Konga oraz Nigerii - potwierdza Michał Lachowicz.

Jak przyznaje, konsorcjum Appolonia działa trochę inaczej niż robił to do tej pory polski biznes jabłkowy. - Wchodząc na nowy rynek szukamy partnera, który będzie odpowiedzialny za promocję i dystrybucję marki jabłek Appolonia. Nie mamy szans poznać wszystkich rynków, kultur i realiów prowadzenia biznesu - dodaje.

Appolonia prowadzi działalność dwutorowo – na niektórych rynkach promuje nowo powstałą markę, ale ciągle sprzedaż jabłek "no name" stanowi większość transakcji.

- Prowadzimy ewolucyjne, a nie rewolucyjne zmiany rynku. Chcemy sprzedawać produkt – czyli ładne i smaczne jabłka Appolonia, a nie surowiec, czyli bezimienne owoce zapakowane w czarny karton. Bez obietnicy oraz utrzymania jakości marka jest bez sensu - tłumaczy Michał Lachowicz.

Konsorcjum chce zachowywać jakość, aby tym budować markę. 

Appolonia to zrzeszenie sadownicze z okolic Grójca. To nie tylko potężna firma handlowa (prawdopodobnie trzecia pod względem wielkości w UE), ale także marka polskich jabłek, którą chcą wykreować takie grupy, jak: Sadeks, Polsad, Twój Owoc, Applex oraz La Sad. Konsorcjum Appolonia – oprócz grup-założycieli – zrzesza 19 podmiotów z czterech województw. Jest także platformą wymiany informacji jej członków oraz wzajemnej pomocy prawnej i administracyjnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.