Szef Appolonii: Oferowanie coraz tańszych owoców nie ma sensu

Autor: www.sadyogrody.pl 13 listopada 2015 09:01

Szef Appolonii: Oferowanie coraz tańszych owoców nie ma sensu Michał Lachowicz, prezes konsorcjum grup producenckiej Appolonia oraz szef grupy La-Sad

- Próby zdobywania nowych rynków poprzez oferowanie coraz tańszych owoców nie mają sensu. Marketing, podejście do klienta i siatka sprzedaży to podstawy nowoczesnego biznesu w branży sprzedaży owoców. Trzeba myśleć długoterminowo, a nie liczyć na transakcje spotowe i niepewnych partnerów, z jakimi wielu sadowników i grup miało ostatnio do czynienia - mówi w wywiadzie dla serwisu www.sadyogrody.pl, Michał Lachowicz, prezes konsorcjum grup producenckiej Appolonia oraz szef grupy La-Sad.

- Wysłaliśmy już pierwsze próbki owoców do Indii. Współpracujemy także z partnerami z Kataru, ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Singapuru, ze wszystkich krajów WNP i krajów europejskich, krajów Afryki Północnej – Algierii, Maroko, Egiptu. Nasze jabłka trafiły także do Kanady. Mamy także zapytania z Konga oraz Nigerii - potwierdza Michał Lachowicz.

Jak przyznaje, konsorcjum Appolonia działa trochę inaczej niż robił to do tej pory polski biznes jabłkowy. - Wchodząc na nowy rynek szukamy partnera, który będzie odpowiedzialny za promocję i dystrybucję marki jabłek Appolonia. Nie mamy szans poznać wszystkich rynków, kultur i realiów prowadzenia biznesu - dodaje.

Appolonia prowadzi działalność dwutorowo – na niektórych rynkach promuje nowo powstałą markę, ale ciągle sprzedaż jabłek "no name" stanowi większość transakcji.

- Prowadzimy ewolucyjne, a nie rewolucyjne zmiany rynku. Chcemy sprzedawać produkt – czyli ładne i smaczne jabłka Appolonia, a nie surowiec, czyli bezimienne owoce zapakowane w czarny karton. Bez obietnicy oraz utrzymania jakości marka jest bez sensu - tłumaczy Michał Lachowicz.

Konsorcjum chce zachowywać jakość, aby tym budować markę. 

Appolonia to zrzeszenie sadownicze z okolic Grójca. To nie tylko potężna firma handlowa (prawdopodobnie trzecia pod względem wielkości w UE), ale także marka polskich jabłek, którą chcą wykreować takie grupy, jak: Sadeks, Polsad, Twój Owoc, Applex oraz La Sad. Konsorcjum Appolonia – oprócz grup-założycieli – zrzesza 19 podmiotów z czterech województw. Jest także platformą wymiany informacji jej członków oraz wzajemnej pomocy prawnej i administracyjnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM