Sadownicy inwestują w marketing i kreowanie marek

Autor: Puls Biznesu 18 marca 2015 09:11

Sadownicy inwestują w marketing i kreowanie marek fot. shutterstock.com

Rozpoznawalna marka owoców dla producentów z Europy Zachodniej jest normą, dla polskich - "science fiction". Sadownicy-marketingowcy chcą to zmienić - podaje "Puls Biznesu".

Appolonia powstała jako zrzeszenie pięciu grup producenckich. Dzisiaj w jej ramach działa już 19 grup z roczną produkcją na poziomie 300 tys. ton, z czego 220 tys. ton spełniających normy dla owoców deserowych. To kilkanaście procent wszystkich deserowych jabłek zbieranych w Polsce.

Prezes Appolonii, Michał Lachowicz tłumaczy na łamach "PB", bez zjednoczenia trudno mówić o budowaniu marki, za którą stoi przecież nie tylko jakość towaru, ale również terminowość dostaw czy obsługa klienta.

Obecnie jabłka Appolonia chcą podbić hiszpański rynek, gdzie króluje włoska marka Melinda. - Pozycję budowała tu konsekwentnie przez cztery lata. My też możemy to osiągnąć - powiedział w rozmowie z "PB", Michał Lachowicz.

Jego zdaniem, dwie istotne polskie przewagi nad zachodnimi markami to naturalność produkcji i cena.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI