Rynek borówek: Sieciom handlowym zależy nie tylko na cenie

Autor: www.sadyogrody.pl 02 lipca 2016 16:35

Rynek borówek: Sieciom handlowym zależy nie tylko na cenie Piotr Milewski, prezes zarządu firmy Milbor / fot. PTWP

- Sieciom handlowym czy hurtownikom zależy nie tylko na cenie, ale na dobrej jakości owoców z minimalną liczbą pozostałości środków ochrony roślin, na dużych i równych dostawach – mówi serwisowi www.sadyogrody.pl Piotr Milewski, prezes zarządu firmy Milbor.

Często bywa tak, że jeśli jakiś produkt lub firma osiągnie sukces to ma zaraz wielu naśladowców, którzy nie zawsze dbają o tą jakość. To powoduje, że często kariery niektórych produktów są krótkie, a spektakularny sukces kończy się klapą… Czy jest zagrożenie to taki los może spotkać borówki?

W momencie kiedy uda nam się wypracować transparentność na linii producent – docelowy odbiorca, jesteśmy w stanie ograniczyć złą jakość, która przekuwa się w zły odbiór produktów. Sieciom handlowym czy hurtownikom zależy nie tylko na cenie, ale na dobrej jakości owoców z minimalną liczbą pozostałości środków ochrony roślin, na dużych i równych dostawach. 

Wielu ekspertów rynkowych twierdzi, że siłę polskiego sektora borówki poznamy dopiero po tym, jak poradzi sobie w kryzysie. Teraz borówki mają świetną prasę, ale wkrótce może się okazać, że jakieś badania powiążą właściwości tych owoców z jakimiś dolegliwościami. Czy wtedy konsumenci odwrócą się od tych owoców?

Wydaje mi się, że borówka ma sporo przewag nad innymi modnymi ostatnio owocami, takimi jak świdośliwa czy jagoda kamczacka. I jest już na tyle rozpoznawalna, że trudno będzie jednym czy dwoma doniesieniami, wpłynąć na spadek konsumpcji. Borówki są cenione jako zdrowe i wygodne przekąski, które łatwo umyć, zabrać ze sobą, podjadać w samochodzie czy na spacerze. Moim zdaniem to jest znacznie bardziej cenione niż właściwości zdrowotne, których również jest sporo.

Czy fakt, że ceny borówek w Polsce są co sezon coraz niższe wpływa na wzrost konsumpcji?

Na polskim rynku na pewno spadek cen ma wpływ na wzrost konsumpcji. W Europie Zachodniej to wygląda już inaczej. Tam ta cena jest raczej stała i marże eksporterów są różne w zależności od ceny na naszym rynku. 

Dzięki sytuacjom spadku cen czy promocjom sieci handlowym – choć często obniżają one ceny owoców niskiej jakości – więcej osób sięga po borówki. A jak już raz ich spróbują – to jest spora szansa, że ponownie je kupią.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.